ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی:

مکتب تکفیری‌ها هوا و هوس است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به سؤال تعدادی از طلاب تاکید کرد: تکفیری‌ها تئوری دینی ندارند، بلکه اهل هوا و هوس‌اند و به نام اسلام جنایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، در پاسخ به سؤال تعدادی از طلبه‌های حوزه علمیه قم،  تکفیری‌ها را مولود هوا و هوس دانسته و گفت: تکفیری‌ها، تئوری دینی ندارند، بلکه اهل هوا و هوس‌اند و به نام اسلام جنایت می‌کنند.

وی افزود: جنایت‌های این گروه‌ها دل هر انسانی را به درد می‌آورد، این گونه اقدامات ضد انسانی که توسط تروریست‌ها و گروهک‌های تکفیری انجام می‌گیرد با هیچ ملاک و معیار انسانی مطابقت ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله در تبلیغ دین بیان کرد: هیچ شیعه‌ای این گونه آدم‌کشی را مشروع و انسانی نمی‌داند. کجا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چنین جنایاتی را جایز دانسته است؟! ایشان رحمةً للعالمین بودند، اما اینها آرامش را از مردم سلب کرده‌اند. اینها اشقیا هستند و می خواهند با علم کردن پرچم لا الله الا الله و انجام جنایت تحت این نام ، چهره رحمانی اسلام را خشن جلوه داده و مانع از گسترش روزافزون این آیین توحیدی شوند.

این مرجع تقلید در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان داعشی‌ها را به صرف بیان شهادتین مسلمان نامید تصریح کرد: خوارج هم شهادتین می‌گفتند اما مسلمان نبودند؛ چون بغض حضرت امیر المؤمنین علیه السلام را داشتند. احکام اسلامی بر کسی که بغض حضرت امیر المؤمنین علیه السلام را در دل دارد بار نمی‌شود. تکفیری‌ها هم اگر بغض حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام را داشته باشند، حتی اگر شهادتین را هم بگویند مسلمان نیستند و اگر بغض آن حضرت را هم ندارند چون امنیت را از افراد و جامعه سلب کرده‌اند، می‌توان گفت که محارب‌اند.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا قوانین فقهی شیعه اجازه مطرح شدن قانون جرم شناخته شدن جنگ در جهان و انجام گفت‌وگو به جای جنگ را می‌دهد گفت: بله، آنچه که در عصر غیبت واجب است دفاع است و هیچ کجای مکتب شیعه چنین کشتارهای غیر انسانی را جایز نمی‌داند و برای آن جواز صادر نشده است.

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان برای مبارزه با این گروه‌ها اظهار کرد: بر همه مسلمانان چه شیـعه و چه سنی لازم است تا با هوشیاری تمام، همبستگی و وحدت کلمه، روشی مناسب برای مقابله با این گروه‌ها اتخاذ کنند و از اختلاف و تفرقه به هر شکلی پرهیز کنند.

مرجع تقلید شیعیان هر اقدامی را که منجر به تقویت تکفیری‌ها شود حرام دانست و افزود: تمام کسانی که در راه مقابله با این گروه‌ها قدم برمی‌دارند و برای پیروزی اسلام و برگشت آرامش به این کشورهای مورد تعرض قرار گرفته، تلاش می‌کنند، نزد خداوند متعال مأجورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان