بخش کتبی بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: آزمون‌های بخش معارفی (کتبی) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی امروز ۵ آذر ماه آغاز می‌شود.

علیرضا قربانی، مسئول دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: این مسابقات در شش مقطع رشته از عصر روز چهارشنبه پنجم آذرماه تا 12 آذر با محوریت شعار «فرهنگ و سبک زندگی قرآنی» برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون‌های بخش معارفی (کتبی) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی از عصر روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری و آن‌لاین برگزار می‌شود.

قربانی بیان کرد: داوطلبان این بخش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.quran.miu.ac.ir در آزمون های اختصاصی خود شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: آزمون‌های این بخش در شش مقطع رشته شامل رشته مفاهیم آیات و احادیث منتخب برای داوطلبان مقطع کاردانی، رشته‌های مطالعات قرآنی و مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه برای داوطلبان مقطع کارشناسی و رشته تفسیر ترتیبی برای شرکت‌کنندگان مقطع کارشناسی ارشد تعریف شده است.

وی افزود: همچنین رشته تفسیر موضوعی برای شرکت‌کنندگان مقطع دکتری و نیز رشته مطالعات حدیثی برای داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری درنظر گرفته شده است.

منابع آزمون

قربانی عنوان کرد: منابع آزمون‌های کتبی این جشنواره از تالیفات علما و شخصیت‌های برجسته و مبرّز حوزه‌های علمیه همچون آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله جوادی آملی برگرفته و در قالب 6 کتب تدوینی با عناوین نسیم هدایت به دو زبان عربی و فارسی، کلام ناب، بیان ناب و مباحث المعنی من مجمع البیان فی تفسیر القرآن به دو زبان عربی و فارسی و دو کتاب ارزشمند مباحث علمی در تفسیر المیزان و مفاتیح الحیاه به داوطلبان ارائه شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری آنلاین آزمون‌های بخش کتبی امکان شرکت همزمان تمامی طلاب و دانش‌آموختگان مراکز داخل کشور و نیز دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی که در سایر کشورها حضور دارند، فراهم شده است.

وی افزود: این آزمون‌ها از حیث شکلی به‌صورت چهارگزینه‌ای و از حیث محتوایی به‌صورت مفهومی تعریف شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان