ماهان شبکه ایرانیان

سرگیجه آمار از پرداخت تسهیلات ازدواج

در حالی که در مجموع در یک هفته گذشته رشد پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ۲ هزار میلیارد تومان بوده است، مشخص نیست چگونه تسهیلات ازدواج رشد ۴ هزار میلیاردی داشته است.

جدیدترین آمار از پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی، منتشر شد.
 
به گزارش فارس، در حالی که در مجموع در یک هفته گذشته رشد پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری 2 هزار میلیارد تومان بوده است، مشخص نیست چگونه تسهیلات ازدواج رشد 4 هزار میلیاردی داشته است.
 
بانک مرکزی جدیدترین آمار از پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی را منتشر کرد. طبق این آمار شبکه بانکی از ابتدای امسال تا 25 مهرماه مبلغ 132 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به 617 هزار و 132 متقاضی پرداخت کرده است.
 
از این میزان 108 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به 325 هزار متقاضی و مبلغ 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری به 292 هزار و 132 متقاضی پرداخت شده است. یک هفته پیش این بانک آمار پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدا امسال تا 18 مهرماه را 102 هزار میلیارد تومان و رقم تسهیلات پرداختی فرزندآوری را28 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. اعداد و ارقامی که نشان می‌دهد تسهیلات فرزندآوری عقب‌گرد 4 هزار میلیاردی دارد و تسهیلات ازدواج نیز 4 هزار میلیارد تومان رشد داشته است.
 
این در حالی است که هفته گذشته در مجموع 130 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده بود و طی یک هفته به 132 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ بنابراین رشد تسهیلات تنها به میزان 2 هزار میلیاردی تومان بوده است و مشخص نیست چگونه تسهیلات ازدواج رشد 4 هزار میلیارد تومانی داشته است و البته آمار مشخص نمی‌کند که بالاخره چقدر تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است.
 
ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه صف وام ازدواج افزایش پیدا کرده است، گفت که از بانک مرکزی انتظار دارد همانند سال گذشته که پرداخت این تسهیلات رشد چشمگیری نسبت به سال 1401 داشت، برای انجام تکالیف اقدام کند. او این را هم گفت در صورتی که بانک‌ها به تکالیف خود عمل نکنند برای تک تک آنها پرونده تشکیل می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان