ماهان شبکه ایرانیان

جو بایدن : می دانم اسرائیل کی و چگونه به ایران واکنش نشان می دهد / جواب عراقچی: مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی برعهده شماست

جو بایدن از اعلام جزئیات درباره واکنش احتمالی اسرائیل به ایران خودداری کرد.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفت که می داند اسرائیل چگونه و چه زمانی به ایران واکنش خواهد داشت.

به گزارش عصرایران، بایدن این سخنان را در پایان سفر به برلین آلمان و در فرودگاه این شهر در پاسخ به سوالات خبرنگاران مطرح کرد. او از بیان جزئیات بیشتر، خودداری کرد. خبرگزاری فرانسه این خبر را منتشر کرده است.

جو بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید " آیا به خوبی می داند اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران چه می خواهد بکند و چه زمانی انجام خواهد داد؟ گفت "بله بله".

خبرنگار از جو بایدن پرسید "می شود به ما بگویید؟" . او جواب داد" نه نه".

جو بایدن رئیس جمهور امریکا در فرودگاه برلین قبل از ترک آلمان با خبرنگاران صحبت کرد/ خبرگزاری فرانسه

مصاحبه جو بایدن با خبرنگاران در فرودگاه برلین آلمان

تنش نظامی میان ایران و اسرائیل در چند هفته اخیر دوباره میان دو طرف به اوج رسیده است. ایران دو هفته قبل در حمله نظامی، 180 موشک علیه اسرائیل شلیک کرد. بعد از آن مقامات تل آویو، وعده واکنش دادند. تهران هم گفته است به هر حمله ای از سمت تل آویو، پاسخ "قاطعانه و بزرگتری" خواهد داشت.

ایران این حمله را در انتقام از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس  در تهران و هدف قرار گرفتن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت انجام داد.

امریکا در روزهای قبل، سامانه ضدهوایی تاد را در اسرائیل مستقر کرد. ناظران گفتند این اقدام با هدف کمک به اسرائیل برای مقابله با واکنش تهران به حمله احتمالی اسرائیل به ایران خواهد بود.

رسانه های غربی هم به نقل از منابع آگاه گفته بودند جو بایدن از نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) خواسته بود از حمله به مراکز نفتی و هسته ای ایران خودداری کند زیرا منجر به تشدید درگیری ها در منطقه می شود.

جواب عراقچی

عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتر به سخنان جو بایدن  هشدار داد.

 عراقچی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: هر که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقا مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.

توییت عراقچی در واکنش به جو بایدن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان