ماهان شبکه ایرانیان

آی او اس ۱۸، شارژ باتری آیفون ۱۶ را می‌بلعد

کاربران آیفون ۱۶ و حتی مدل‌های قبلی که به آی او اس ۱۸ به‌روزرسانی کرده‌اند، از کاهش سریع شارژ باتری بدون استفاده سنگین شکایت دارند.

کاربران آیفون 16 از کاهش شدید باتری پس از نصب آی او اس 18 شکایت دارند. مشکل مصرف باتری حتی در حالت استندبای نیز مشهود است!
 
به گزارش گجت‌نیوز، آیفون 16 به تازگی وارد بازار شده و بسیاری از کاربران با اشتیاق به سمت این گوشی جدید هجوم برده‌اند. اما با عرضه iOS 18، گزارش‌های زیادی درباره مشکل مصرف بیش از حد باتری به گوش می‌رسد. کاربران آیفون 16 و حتی مدل‌های قبلی که به آی او اس 18 به‌روزرسانی کرده‌اند، از کاهش سریع شارژ باتری بدون استفاده سنگین شکایت دارند.
 

چرا آی او اس 18 باتری آیفون 16 را نابود کرده است؟

بحث‌های فراوانی در انجمن‌های پشتیبانی اپل، Reddit و MacRumors درباره این مشکل در جریان است. بسیاری از کاربران می‌گویند که گوشی‌هایشان حتی در حالت استندبای نیز به شدت باتری مصرف می‌کنند. یکی از کاربران آیفون 16 پرو در MacRumors گزارش داده که باتری از 100 درصد به 60 درصد کاهش یافته است، در حالی که استفاده سنگینی از گوشی نکرده است. این تجربه بسیاری از کاربران را ناامید کرده و برخی حتی فکر می‌کنند که باید از ارتقاء به آیفون 16 پرهیز می‌کردند.
 
یکی دیگر از کاربران نیز اعلام کرده که پس از ارتقا از آیفون 15 پرو مکس به آیفون 16 پرو مکس و نصب iOS 18، شاهد کاهش شدید مدت زمان کارکرد گوشی بین دو شارژ بوده است. در حالی که انتظار داشت شارژدهی بیشتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد، متوجه شده که گوشی جدید او تنها 50 تا 60 درصد از زمان مورد انتظار را دوام می‌آورد.
 
کاربران تلاش کرده‌اند با غیرفعال کردن ویژگی‌هایی مانند ProMotion (نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا)، Always On Display و تازه‌سازی پس‌زمینه، مشکل باتری را حل کنند. با این حال، همه این تغییرات برای همه مؤثر نبوده و مشکل همچنان پابرجاست.
 
برخی کاربران پس از نصب به‌روزرسانی‌های iOS 18.0.1 و نسخه بتای iOS 18.1 بهبود‌هایی مشاهده کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد مشکل همچنان برای بسیاری از کاربران حل نشده است. به احتمال زیاد این مشکل ناشی از یک باگ نرم‌افزاری است که اپل باید در نسخه‌های بعدی آپدیت iOS 18 آن را برطرف کند.
 
در نهایت، به نظر می‌رسد که اپل باید به سرعت این مشکل را برطرف کند، چرا که کاهش عمر باتری یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی کاربران از آیفون 16 شده است. تا آن زمان، کاربران شاید مجبور باشند با خاموش کردن برخی از ویژگی‌های گوشی، تا حدی مصرف باتری را کنترل کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان