ماهان شبکه ایرانیان

کتاب تروریسم رسانه‌ای منتشر شد

کتاب «تروریسم رسانه‌ای؛ کژکارکردهای شبکه‌های اجتماعی» نوشته حجت‌الله عباسی پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کتاب «تروریسم رسانه‌ای؛ کژکارکردهای شبکه‌های اجتماعی» نوشته حجت الله عباسی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.
 
به گزارش مهر، کتاب «تروریسم رسانه‌ای؛ کژکارکردهای شبکه‌های اجتماعی» نوشته حجت‌الله عباسی پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.
 
این کتاب به موضوعاتی چون مفهوم شناسی حوزه تروریسم رسانه‌ای، نظریه‌ها و استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی، پارادایم فناوری اطلاعات و ارتباطات، مبانی نظری تروریسم رسانه‌ای و… می‌پردازد.
 
عباسی می‌گوید جهان با ظهور نسل‌های سه گانه وب شاهد تحولات بنیادین رسانه‌ای از جمله تکوین رسانه‌های اجتماعی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه‌ها مظهر خشم و امید هستند، از یک سو امیدزا هستند و درهای زیادی را به سوی دموکراسی، آزادی بیان، حقوق شهروندی و آزادی اطلاعات می‌گشایند و از سوی دیگر بستری برای ابراز خشم و مقاومت مدنی صداهای خاموش است. شواهد و قرائن موید آن است که در سال‌های اخیر گروه‌های تروریستی از جمله داعش برای دستیابی به اهداف نامشروع خود از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر برای برنامه ریزی، جذب و سازماندهی و آموزش نیروها، هدایت و رهبری، کنترل و نظارت عوامل، پشتیبانی عملیات‌ها و اقدامات تروریستی و تبلیغات و اطلاع رسانی بهره می‌گیرد.
 
مولف کتاب پیش‌رو معتقد است اهداف گروه‌های تروریستی در این شبکه‌ها مشتمل بر جلب توجه، کسب مشروعیت و مقبولیت، هویت سازی، اعلام موجودیت و کسب قدرت است. همچنین مزیت‌های این شبکه‌ها شامل مخاطبان جهانی، دسترسی آسان، قدرت شبکه، سرعت زیاد، ارتباطات منعطف و ارزان است.
 
مباحث «تروریسم رسانه‌ای» در 10 فصل تدوین شده‌اند.
 
این‌کتاب با 292 صفحه و قیمت 295 هزار تومان منتشر شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان