سومین روز جشنواره قرآن جامعةالمصطفی(ص) با رقابت مرتلان ادامه یافت

گروه حوزه‌های علمیه: سومین روز جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) با برگزاری رقابت‌های ترتیل قرآن ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این جشنواره در بخش شفاهی و در رشته‌های حفظ کل، تحقیق و ترتیل قرآن از روز شنبه اول آذر آغاز به کار کرد.

رقابت‌های روز اول در رشته حفظ کل قرآن و با حضور 77 نفر برگزار شد، همچنین مسابقات روز دوم نیز با حضور 53 نفر در رشته تحقیق انجام شد.

مسابقات ترتیل نیز با حضور بیش از 240 نفر طی امروز و فردا در موسسه آل البیت(ع) برگزار خواهد شد.

رقابت‌های امروز از ساعت 15 و در حالی آغاز شده که مکان مسابقات نسبت به دوره قبل تغییر کرده است زیرا این مسابقات معمولا در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شد و همین عامل باعث واکنش برخی از متسابقان شده است.

جشنواره؛ فضایی برای ایجاد انگیزه

سیدمحسن احسانی، شرکت‌کننده در رشته حفظ کل این دوره از مسابقات در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با ایکنا با تمجید از برگزارکنندگان جشنواره گفت: این جشنواره در ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان و تداوم فعالیت‌های قرآنی‌شان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با این حال امسال مکان برگزاری با توجه به کارهای تعمیری و از جهتی فضای سالن برگزاری و وضعیت صوتی از سال‌های گذشته بدتر بود.

همچنین سیدجواد واحدی، شرکت‌کننده در رشته ترتیل مسابقات گفت: سطح قرائت‌ها بالاتر رفته بود و شاهد رقابت‌های خوبی میان قاریان به ویژه از افغانستان بودیم.

جشنواره؛ گفتمانی وحدت‌ساز

وی تاکید کرد: سهمیه هر کشور برای مرحله نهایی یک نفر است و بیشتر بودن قاریان یک کشور تاثیری در سهمیه آنان ندارد.

وی استقبال از مسابقات از سوی طلاب را خوب توصیف و عنوان کرد: مسابقات تاثیر خوبی در اهداف بین‌المللی جامعه‌المصطفی(ص) به ویژه بحث وحدت فرق و مذاهب اسلامی دارد.

یادآور می‌شود این مسابقات فردا در رشته ترتیل برادران ادامه می‌یابد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز به رقابت بانوان در رشته‌های مختلف اختصاص دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان