آلفابت در گزارش مالی جدید خود از درآمد 50 میلیارد دلاری یوتبوب در یک سال خبر داد.
به گزارش زومیت، آلفابت، (شرکت مادر گوگل)، گزارش مالی سهماههی سوم سال 2024 خود را منتشر کرد و برای اولین بار در تاریخ، درآمد یوتیوب از تبلیغات و اشتراک در چهار فصل گذشته از 50 میلیارد دلار فراتر رفت.
یوتیوب که گوگل آن را در سال 2006 با مبلغ 1٫65 میلیارد دلار خرید، هماکنون به سرویسی پولساز تبدیل شده و بههمراه سایر سرویسهایی مانند گوگل کلاود و گوگل پلی و جستوجو، سهم عمدهای از درآمد شرکت را تأمین میکند.
هوش مصنوعی جدیدی به نام Veo که متن را به ویدئو تبدیل میکند، تا پایان سال 2024 به بخش Shorts در یوتیوب اضافه خواهد شد.
مقابله با مسدودکنندههای تبلیغات یکی از مشکلات اصلی گوگل و یوتیوب در مسیر کسب درآمد محسوب میشود. گوگل به کاربران هشدار داده است که از مسدودکنندههای تبلیغات در یوتیوب استفاده نکنند و برخی گزارش دادهاند که پخش ویدئو برای کاربرانی که از چنین افزونهای استفاده میکنند، غیرفعال شده است.
درآمد آلفابت در سهماههی سوم سال 2024 با رشد 15 درصدی در مقایسه با دورهی مشابه سال گذشته به 88٫27 میلیارد دلار رسید.