ماهان شبکه ایرانیان

رکورد ۲۲ میلیارد دلاری صنعت انیمه ژاپن ؛ ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲

صنعت انیمه ژاپن در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۲۲ میلیارد دلاری دست یافته که بالاترین میزان در تاریخ بوده و ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است.

ایسنا نوشت: صنعت انیمه ژاپن در سال 2023 رکورد 22 میلیارد دلار (3.3 تریلیون ین) را به ثبت رساند که بالاترین میزان در تاریخ بوده و 14 درصد افزایش نسبت به سال 2022 داشته است.

انجمن انیمیشن‌ ژاپن (AJA) اعلام کرده که صنعت انیمه این کشور در سال 2023 به رکورد 22 میلیارد دلاری دست یافته که بالاترین میزان در تاریخ بوده و 14 درصد افزایش نسبت به سال 2022 داشته است. 

این گروه که از سال 2009 گزارش‌های سالانه صنعت انیمه را منتشر می‌کند، نتایج جدیدترین نظرسنجی خود را در بازار بین‌المللی فیلم توکیو کرد.

یافته‌های  انجمن انیمیشن ژاپن نشان داد که درآمدهای حاصل از آثار انیمه در خارج از کشور در سال 2023 از درآمدهای داخلی پیشی گرفته است؛ به طوری که 51.5 درصد از درآمدها، معادل 11.25 میلیارد دلار (1.72 تریلیون ین) از خارج و 49.5 درصد یا 10.6 میلیارد دلار (1.62 تریلیون ین) از داخل بوده است. این دومین بار است که درآمدهای انیمه در خارج از کشور از داخل پیشی می‌گیرد و  نخستین بار در سال 2020 بود.

با توجه به افزایش محبوبیت انیمه در خارج و کاهش جمعیت ژاپن، پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

رکورد 22 میلیارد دلاری صنعت انیمه ژاپن ؛ 14 درصد افزایش نسبت به سال 2022

به گزارش اسکرین، سال گذشته، فیلم‌های انیمه بر گیشه سینمای ژاپن مسلط بودند و عناوینی مانند «اولین اسلم دانک» (تولید شده توسط Toei) و  «کارآگاه کانن: زیردریایی آهن سیاه» (تولید شده توسط Toho) به ترتیب 104 میلیون دلار (15.87 میلیارد ین) و 91.1 میلیون دلار (13.88 میلیارد ین) فروش داشتند.

انیمه یکی از عناصر کلیدی هدف دولت ژاپن برای تولید سالانه 20 تریلیون ین (130 میلیارد دلار) از طریق بازار محتوا تا سال 2033 است. محتواهای این کشور در سال 2022 حدود 4.7 تریلیون ین (31 میلیارد دلار) درآمد داشتند. انجمن انیمیشن ژاپن پیش‌بینی می‌کند که انیمه باید 6.4 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) از این هدف را در سال 2033 تشکیل دهد که تقریباً دو برابر رکورد سال 2023 خواهد بود.

میچیهیکو اومزاوا، رئیس شرکت  «شین-ای انیمیشن» اظهار داشت که افزایش تعداد عناوین انیمه برای رسیدن به این هدف در حال حاضر به دلیل کمبود منابع انسانی امکان‌پذیر نیست.

او پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بر گسترش فروش‌های خارجی و افزایش قیمت هر عنوان تمرکز کنند.

وی افزود که هزینه تولید انیمه نیز به دلیل افزایش دستمزد انیماتورها و سایر کارکنان در حال افزایش است.

کوتارو یوشیکاوا، مدیر ارشد و معاون ارشد  کمپانی  «TMS Entertainment» نیز اضافه کرد که ظرفیت گسترش در بازارهای جدید مانند هند، خاورمیانه و آفریقا وجود دارد.

اومزاوا و یوشیکاوا هر دو اشاره کردند که استودیوهای آن‌ها به صورت آزمایشی با هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند، اما استفاده عملی از آن در انیمیشن هنوز چند سال دیگر فاصله دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان