محمدجواد صاحبی:

مسئله‌محوری و توجه به نیازهای روز، مهم‌ترین مولفه تفسیر آیت‌الله آصفی است

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر علمی همایش بزرگداشت آیت‌الله آصفی تاکید کرد: مسئله‌محوری و توجه به نیازهای روز مهم‌ترین مولفه تفسیر آیت‌الله آصفی است.

محمدجواد صاحبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به تفسیر «فی رحاب القرآن» اثر آیت‌الله آصفی گفت: این تفسیر محصول تلاش‌های علمی و فکری ایشان است که در میان فرهیختگان و نخبگان در نجف مطرح شده و بعدها به صورت منسجم در مجموعه‌ای گردآوری و در قالب تفسیر «فی رحاب القرآن» منتشر شد.

وی افزود: این تفسیر طیف وسیعی از مسایل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و عملی را در بر می‌گیرد که مولف بر روی آن بحث و تحقیق کرده است.

صاحبی تاکید کرد: این تفسیر به حق یکی از خواندنی‌ترین کتب در میان تفاسیر موضوعی جدید است و در میان کارهای فاخر قرن اخیر در حوزه علوم قرآن و تفسیر برجسته و خوب بوده است.

دبیر علمی همایش بزرگداشت آیت‌الله آصفی بیان کرد: این تفسیر در کشورهای عربی مخاطبان فراوانی داشته و دارد و رساله‌های علمی بسیاری از این تفسیر ماخوذ شده است.

وی افزود: این تفسیر در 14 جلد به عربی منتشر شده که دبیرخانه همایش آن را تلخیص و در هفت جلد به عربی و 5 جلد به فارسی با عنوان «در آئینه وحی» منتشر کرده است که در روز همایش از آن رونمایی شد.

برخی موضوعات در تفسیر «فی رحاب القرآن»

صاحبی عنوان کرد: شناخت، ایثار، آرامش، گشایش، مبانی رشد، سنت تعمیم به خصوص در فلسفه تاریخ از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته و به ویژه درباره آیه تطهیر تحقیق مستوفایی انجام داده است.

وی افزود: مسئله‌محوری و توجه به مسایل دنیای معاصر و روز که جوامع اسلامی به آن مبتلابه هستند از جمله برجستگی‌های این تفسیر است که سعی کرده موضوعات را به جامعه عرضه و پاسخ آن را از قرآن دریافت کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله آصفی به تفسیر قرآن و تبیین معارف قرآنی برای نسل معاصر توجه زیادی داشته است گفت: پرداختن به قرآن در سطوح مختلف نیازها، یک ضرورت جدی است و اگر  صاحبنظران این عرصه هر کدام به سهم خویش بخشی از کرسی‌های تدریس خود را به تفسیر اختصاص دهند، بسیاری از معضلات و مسائل جامعه حل خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان