تصور کنید در یک تعطیلات آخر هفته در شهری با 10میلیون نفر جمعیت، زمانی که اکثر وسایل نقلیه در جادهها برقی هستند، رانندگان چقدر باید برای شارژ خودروی الکتریکی خود در یک ایستگاه شارژ منتظر بمانند.این رویداد در چین خیلی زودتر از دنیای غرب اتفاق میافتد. چین کل ناوگان جادهای خود را با سرعتی شگفتانگیز به سمت خودروهای برقی تغییر میدهد که تنها با کشورهای کوچک حوزه اسکاندیناوی با جمعیتی به اندازه شهرهای متوسط چین، همراه با ثروت عظیم ناشی از ارقام عظیم تولید ناخالص داخلی سرانه قابل مقایسه است.
هیچ کشور بزرگ دیگری به آنچه چین تاکنون به آن رسیده، نزدیک هم نشده است.شرکت وولینگ اعلام کرده است که آزمایشها در چین نشان دادهاند این باتری خودران که درحالحاضر حداکثر سرعت 5کیلومتری در ساعت دارد، میتواند کارایی و انعطافپذیری یک ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی را به طور قابلتوجهی افزایش دهد و ایستگاه شارژ خودکار وولینگ هفته گذشته در «نمایشگاه کانتون 2024» که به عنوان نمایشگاه واردات و صادرات چین نیز شناخته میشود، در گوانگژو آغاز به کار کرد و تصویر بالا اولین نگاه را به این محصول ارائه میدهد.هدف این است که این شارژرهای سیار در ظرفیتهای مختلف باتری به فروش برسند که پرظرفیتترین آنها مدل خودران 141کیلوواتساعتی با قیمت مناسب 42هزار دلار است.
کمظرفیتترین و کوچکترین مدل موسوم به VA100T نیز با 30کیلوواتساعت ظرفیت و به قیمت 11هزار دلار به فروش میرسد. وولینگ این ژانر جدید را «شارژر ذخیره انرژی سیار» (MESCV) مینامد که در پاسخ به نیازهای فعلی بازار چین ایجاد شده است.احتمالا این شارژرهای سیار در نمایندگیهای خودرو و مراکز خدماترسانی و شاید در هر دانشگاه یا کارخانهای که به منبع تغذیه یا امکانات شارژ قابلحمل نیاز دارد، رایج شوند.این ابتکار مناسبی است که در روزگاری که وسایل نقلیه برقی در حال رواج هستند، بسیار به کار میآیند. انتظار میرود در نهایت پاوربانکهای حتی بزرگتر در بزرگراهها در دسترس قرار گیرند.