رکورد بالای 15.9 میلیارد دلار برای کمپینهای انتخاباتی ایالاتمتحده هزینه شده است.
به گزارش ایسنا، انتخابات 2024 آمریکا که روز سه شنبه برگزار شد، قرار است گرانترین انتخابات تاریخ شود و مجموع مشارکتها به 15.9 میلیارد دلار میرسد. شرکت OpenSecrets اعلام کرد که هزینهها که شامل رقابتهای کنگره میشود، از 15.1 میلیارد دلار آمریکا در سال 2020 و بیش از دو برابر 6.5 میلیارد دلار در سال 2016 فراتر خواهد رفت.
در رقابت شدید ریاست جمهوری، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور به عنوان رهبر جمع آوری کمکهای مالی ظاهر شده است. کمپین او مستقیماً بیش از یک میلیارد دلار جمعآوری کرد که 40 درصد آن از کمکهای مالی کوچک به علاوه 586 میلیون دلار اضافی از کمیتههای حمایت از اقدام سیاسی تأمین شد.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مستقیماً 382 میلیون دلار جمع آوری کرد که 28 درصد آن از کمکهای مالی کوچک بود، در حالی که کمیتههای وابسته 694 میلیون دلار کمک کردند. بزرگترین اهداکننده، تیموتی ملون بود که 197 میلیون دلار به ترامپ و اهداف جمهوری خواهان کمک کرد.
کمپینهای انتخاباتی هریس و ترامپ از مارس تا اول نوامبر 2.6 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کردند. دموکراتها 1.6 میلیارد دلار هزینه کردند، در حالی که جمهوری خواهان 993 میلیون دلار آمریکا سرمایهگذاری کردند.
موضوعاتی که در تبلیغات هریس به چشم میخورد، مالیات، اقتصاد و مراقبتهای بهداشتی بوده است. تبلیغات ترامپ عمدتاً بر مهاجرت، تورم، مالیات و همچنین اقتصاد تأکید دارد.
پنسیلوانیا با 264 میلیون دلار هزینه برای رقابتهای ریاست جمهوری پیشتاز بود، پس از آن میشیگان با 151 میلیون دلار و جورجیا با 137 میلیون دلار در رتبههای بعدی قرار دارند.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، علیرغم تغییر به سرگرمیهای آنلاین، پلتفرمهای دیجیتال 419 میلیون دلار در تبلیغات ریاست جمهوری دریافت کردند که تنها 17 درصد از کل هزینهها را نشان میدهد.