ماهان شبکه ایرانیان

اجاره بلاگر برای جذب مشتری

اما دیگر باربی شدن فقط مختص خانم‌ها نیست و امروز می‌بینیم که بسیاری از کلینیک های زیبایی برای کسب درآمد بیشتر اقدام به اجاره بلاگرهای آقا کرده‌اند تا بتوانند هرچه بیشتر تب جراحی‌های زیبایی را در آقایان هم داغ کنند!

امروز می‌بینیم که بسیاری از کلینیک‌های زیبایی برای کسب درآمد بیشتر اقدام به اجاره بلاگر‌های آقا کرده‌اند تا بتوانند هرچه بیشتر تب جراحی‌های زیبایی را در آقایان هم داغ کنند!
 
به گزارش مهر، بینی‌های سربالایی که گاهی وقت‌ها عدم تبحر جراحش کاملاً مشهود است، لب و گونه‌هایی که به مدد جراح برجسته شده، چشم‌هایی که با هنرنمایی جراح کشیده شده و چین و چروک‌هایی که با دست پزشک قلم گرفته شده است و خلاصه هر کاری کرده که به بازیگران هالیوودی یا عروسک‌های باربی شبیه‌تر شود!
 
مراقبتش برای پیشگیری از اضافه وزن نه برای سلامتی که برای باربی شدن و باربی ماندن است و در این فرآیند باربی شدن ممکن است حتی سلامتی شأن را از دست بدهند و با گرایش به مواد مخدری مثل شیشه که در برخی داروهای لاغری استفاده می‌شود حتی سلامتی شأن را هم از دست بدهند.
 
برخی نیز به جای اینکه به دنبال روانشناس یا روانپزشک باشند هر روز به دنبال یک جراح زیبایی جدید هستند تا شاید بتوانند بیشتر و بیشتر بتوانند برای خود توجه بخرند و تأیید دیگران را برای زیبا شدن بدست بیاورند. و این داستان همچنان ادامه دارد.
 
اما دیگر باربی شدن فقط مختص خانم‌ها نیست و امروز می‌بینیم که بسیاری از کلینیک‌های زیبایی برای کسب درآمد بیشتر اقدام به اجاره بلاگرهای آقا کرده‌اند تا بتوانند هرچه بیشتر تب جراحی‌های زیبایی را در آقایان هم داغ کنند!
 
یک متخصص و جراح زیبایی در ابتدا با اشاره به فراگیر شدن عمل‌های زیبایی در سراسر دنیل توضیح می‌دهد که این نکته حائز اهمیت است که در تمام دنیا عمل‌های زیبایی رو به افزایش بوده، اما در ایران طی سال‌های اخیر این روند بیشتر شده و همچنین در گذشته عمل زیبایی برای افراد سلبریتی و مطرح وجود داشت اما رفته‌رفته تب این نوع عمل‌ها فراگیر شده است. یکی از دلایل قابل ذکر افزایش تعداد جراحان عمل‌های زیبایی است که متناسب با افزایش جراح تعداد عمل‌های زیبایی نیز افزایش پیدا می‌کند.
 
دلیل دیگر می‌تواند کاهش هزینه عمل‌های زیبایی باشد. برای مثال یک جراح پلاستیک اگر دستمزدش 5 هزار یورو باشد، امروزه به دلیل تعداد زیاد جراح این هزینه‌ها نیز شکسته شده و به شدت کاهش یافته است. دلیل بعدی، تبلیغات گسترده در فضای مجازی است. زمانی که دسترسی به فضای مجازی آسان شد و هرکسی در هر سنی به این فضا دسترسی پیدا کرد؛ در چنین محیطی تبلیغات خیلی آسان روی مخاطب تأثیر می‌گذارد.
 
در اینجا ما با دو دسته مخاطب مواجه می‌شویم دسته‌ای از افراد که جست جو می‌کنند و ظاهر یک سلبریتی یا فردی که این عمل‌ها را انجام داده با خودش مقایسه کرده و تصمیم به جراحی و تغییر صورت خود می‌گیرد. دسته دوم برای بیشتر دیده شدن و افزایش فالوور، به چنین عمل‌های زیبایی روی می‌آورند.
 

تب تند عمل‌های زیبایی آقایان

متخصص جراحی زیبایی در ادامه این گفت‌وگو اشاره‌ای به فراگیر شدن عمل‌های زیبایی در آقایان می‌کند و می‌گوید که هنوز در خانم‌ها گرایش به عمل‌های زیبایی بیشتر دیده می‌شود اما درصد آن دارد به مرور تغییر پیدا می‌کند. در کیلینیک‌ها ما شاهد آقایانی که برای انجام عمل‌های زیبایی آمده‌اند هستیم. چند سال پیش در جامعه و حتی خانواده‌ها پذیرای چنین تغییری در آقایان وجود نداشت، اما امروزه می‌بینیم که همسر یک آقا و یا خانواده، او را تشویق به این کار می‌کند.
 
برای مثال وی برای عمل زیبایی به کلینیک مراجعه کرد و در مشاوره‌ها به او گفته شد که نیازی به عمل و جراحی ندارد. اما با اینکه به این افراد که آگاهی کمی نسبت به عمل جراحی دارند، قبل از عمل مشاوره داده می‌شود آنان نمی‌پذیرند. برای یک آقا زمانی می‌توان عمل جراحی انجام داد که مشکلی اساسی مثل مشکلات تنفسی داشته باشد که آن هم همیشه نیاز به عمل ندارد.
 

ارتباط مشکلات روانی و جراحی زیبایی

آنطور که این متخصص توضیح می‌دهد، ذهنیت این افراد ارتباط مستقیمی با جراحی زیبایی دارد، برخی افراد واقعاً نیازی به جراحی ندارند اما دچار وسواس فکری شده‌اند و همین موضوع باعث شده است روی به جراح زیبایی بیاورند که معمولاً به این افراد توصیه می‌شود به روانشناس نیز مراجعه کنند. این افراد فکر می‌کنند با تغییر در ظاهر می‌توانند آن مشکل را حل کند که در مواقعی حتی با جراحی نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد و گاهی ممکن است فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد، منتهی چیزی که در این چندساله به چشم می‌آید و افراد یاد گرفته‌اند این است که طرف اگر موفق شده، بلاگر شده و حتی درآمد قابل توجهی پیدا کرده‌است به دلیل تغییراتی که روی ظاهرش انجام داده ارتباط دارد.
 

آقایان در دام فضای مجازی

این جراح زیبایی در ادامه تاکید می‌کند که من در تجربه 25 ساله خودم هرگز برای آقایی عمل زاویه فک انجام ندادم، مگر در صورتی که تصادف کرده یا یک سوختگی وجود دارد که نیاز است عملی روی فک یا صورت آن فرد انجام شود. در این نوع مسائل یک جای کار ایراد دارد و آن مسئله فضای مجازی است. زمانی که فرد در اینستاگرام بلاگرها را می‌بیند و در دام تبلیغات آنها می‌افتد و شروع به مقایسه کردن چهره خودش با آنها می‌کند، این تفکر در فضای مجازی وجود دارد که اگر او خواننده خوبی است یا در این فضا دیده می‌شود به این دلیل است که در چهره‌اش تغییر ایجاد کرده؛ اما این تمام ماجرا نیست و فرد به جای کار کردن روی استعدادهای خودش راه آسان‌تری را به نام عمل جراحی انتخاب می‌کند.
 
این قضیه نیز به دلیل تغییر ذائقه مردم است. اگر تا چند سال پیش این نوع عمل‌ها برای آقایان بد قلمداد می‌شد امروزه به عنوان یک معیار ارزشی در جامعه است، و میزان و درصد عمل‌های زیبایی بین خانم‌ها و آقایان دارد اتفاق می‌افتد.
 

توجه گرفتن از جامعه

وی با اشاره به تبلیغات اغوا کننده عمل‌های زیبایی می‌گوید که تبلیغاتی به همراه اغراق در انگیزه و تشویق مخاطب نقش مهمی دارد و با ایده آل‌های زیبایی که گاهی اوقات وجود خارجی ندارد و به وسیله ادیت صورت می‌گیرد رو به رو می‌شود. فرد مدام خودش را با آن‌ها مقایسه می‌کند و اگر نقصی وجود داشته باشد، فرد فکر می‌کند با جراحی زیبایی می‌تواند آن نقص را برطرف کند.
 
بارها به این افراد عرض کرده‌ام که اگر تغییری هم قرار است اتفاق بی افتد با آگاهی و به صورت کاملاً علمی باشد. عوارض بعد از عمل را بداند و شخص کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرد، نه به صورت هیجانی کاری را انجام دهد.
 
یک زمانی وقتی ما می‌بینیم فرد آگاهی کافی ندارد، به صورت علمی به او توضیح می‌دهیم اما فرد نمی‌پذیرد و فقط می‌خواهد عمل زیبایی روی صورت خود انجام دهد. این نقص به دلیل این است که برعکس تمامی کشورها در کشور ما مشاوره قبل از عمل‌های زیبایی وجود ندارد و این منجر می‌شود بیمار صحبت‌های پزشک را جدی نگیرد. مسئولینی که در این عرصه وجود دارند باید باید جلوی چنین تبلیغاتی را بگیرند و نظارت دقیق روی فضای مجازی داشته باشند.
 

فروش طلا و ماشین برای زیبا شدن!

وی در پایان تاکید می‌کند که عوامل زیادی در میزان رضایت فرد بعد از عمل وجود دارد. اما بدیهی‌ترین عوامل این است که در خانم‌ها نسبت به آقایان این میزان رضایت بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین در افرادی که مرفه‌تر هستند نسبت به افرادی که گاهی طلا یا ماشین خود را می‌فروشند تا پول عمل را جور کنند رضایت بیشتر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان