ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی:

شکر نعمت درست مصرف کردن آن است/ تاکید بر پرهیز از اسراف

گروه حوزه‌های علمیه: یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر پرهیز از اسراف عنوان کرد: باید شاکر نعمت‌های خداوند باشیم که یکی از راه‌های شکر درست مصرف کردن است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز 13 آذر در دیدار مجموعه اتحادیه انجمن‌های اسلامی در صنعت آب و برق سراسر کشور، با تأکید بر این‌که مردم باید از هرگونه اسراف در استفاده از منابع مختلف همانند آب و برق پرهیز کنند، اظهار داشت: این مسأله را همه باید بدانیم که بسیاری از منابع محدود و پایان‌پذیر هستند.

وی افزود: چیزی که محدود و پایان پذیر است، باید با برنامه‌ریزی و صرفه جویی استفاده شود؛ حتی اگر از هوا به صورت درست استفاده نشود روزی این هوای پاک نیز تمام می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که باید در زمینه فرهنگ سازی نسبت به صرفه جویی اطلاع رسانی کافی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: خبر رسانی حرف نخست را می‌زند که باید به صورت درست انجام گیرد، البته خبر رسانی می‌شود ولی بیش از این باید خبر رسانی شود، تا مردم بدانند که منابع حیاتی بسیار پر ارزش بوده و به اندازه نیاز از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای مردم باید بیان کرد که آب شربی با آب کشاورزی متفاوت است و مصرف هر کدام مختلف است؛ سعی کنید در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها به مردم خبر رسانی کنید، اکنون نیز می‌توان به شیوه‌های مختلفی همانند میزگرد، فیلم، انیمیشن و دیگر مسائل خبر رسانی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به حاضران عنوان کرد: کار شما خدمت رسانی به خلق است که عبادت به شمار می‌آید، البته باید همیشه به فکر پیشرفت و روبه جلو رفتن باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که دو رگ حیاتی جامعه به آب و برق بستگی دارند، گفت: امروز زندگی ماشینی مردم ارتباط تنگاتنگی با برق پیدا کرده که وقتی قطع شود تمام زندگی می‌خوابد.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که خدا نعمت‌های فراوان آفریده است، بیان داشت: نفت، آب، انرژی خورشیدی از جمله نعمت‌های الهی است، نعمت‌های زیادی در اختیار ما است که درباره آن فکر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: باید شاکر نعمت‌های خداوند باشیم که یکی از راه‌های شکر درست مصرف کردن است؛ اکنون کشور گرفتار محدودیت‌های همانند محاصره اقتصادی، تحریم‌، عداوت، دشمنی، تحرکات دشمن، سمپاشی رسانه‌ها برای کوبیدن یک ملت و دیگر مسائل روبرو است، ولی با این وجود به برکت انقلاب اسلامی مملکت ما دارای امنیت است.

آیت‌‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: حتی در کشورهای غربی همانند آلمان و کشورهای همسایه که تحریم‌ها نیز وجود ندارد مردم با سختی زیادی زندگی می‌کنند؛ ولی به لطف خدا کشور ما در برابر این مشکلات نیز دارای نعمت‌های فراوان و امنیت است.

وی افزود: تورم ممکن است باشد، ولی بازارها از نیازهای مردم پر است، کمبود نیست و این کم نعمتی نیست که خدا در سایه انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان و منطقه اظهار داشت: شب و روزی بر رییس جمهوری آمریکا نگذرد مگر این‌که حرفی درباره جمهوری اسلامی ایران بزنند، معلوم می‌شود که کشور مهم است.

وی تصریح کرد: اکنون مشاهده می‌کنید که وزیران برخی از کشورها برای به دست آوردن انرژی هسته‌ای از این کشور به آن کشور از این مجلس به آن مجلس می‌روند، در حالی که کار ما به قدری مهم است که وزیران آنها به دنبال ما می‌چرخند، خوشبختانه ما نیز حرف حق را زده و این عزت ما است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان