ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌ شیرازی:

ربا، رشوه و بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی نیست

گروه حوزه‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان و مفسر قرآن با بیان اینکه شیعه بودن تنها به قول زبانی نیست، بلکه باید عملی باشد، گفـت: ربا، رشوه و بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه 12 آذر در آغاز درس خارج خود که با حضور گسترده طلاب و فضلای حوزه در مسجد اعظم برگزار شد، از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری که اخیرا در شهر مقدس قم و با حضور علما و اندیشمندان کشورهای مختلف برگزار شد، تقدیر و تشکر کرد.

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با بیان این که کنگره فوق تبدیل به یک حسنه و بدون حواشی برگزار شد، تصریح کرد: در کشورهای دیگر از جمله مصر نیز کنگره‌های مشابهی برگزار می‌شود و نمایندگانی از این کنگره نیز در آن حضور خواهند یافت.

این مرجع تقلید برگزاری این قبیل کنگره‌ها را در اتحاد علمای اسلام ضد جریان‌ها و گروه‌های تکفیری و همچنین جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان بسیار مؤثر دانست.

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی یکی دیگر از پیام‌های برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری را نشان دادن چهره رحمانیت دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: یکی از فوایدی که این قبیل کنگره‌ها دارد این است که دنیا درمی‌یابد اسلام دین رحمت، صمیمیت و مهربانی است و گروه‌هایی مثل داعش از اسلام و آموزه‌های تعالی بخش آن بیگانه هستند.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری بر موقعیت و جایگاه ویژه قم افزود و نشان داد حوزه و علمای قم در مبارزه با جریان‌های افراطی پیشگام هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این قبیل کنگره‌ها امت اسلام و مسلمانان را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کند و همچنین از انتشار 17 جلد کتاب از مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره خبر داد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی‌های شیعیان پرداخت و تاکید کرد: شیعه تنها به زبان نیست، شیعه باید حافظ مکتب اسلام باشد و شیعه بودن را در عمل نشان دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم وجود برخی فسادها همانند بدحجابی، ربا، رشوه را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و تاکید کرد: امیدواریم به شکلی عمل کنیم که جامعه اسلامی ما صد در صد مورد رضایت حضرت صاحب الامر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان