ماهان شبکه ایرانیان

آیت‎الله‌العظمی مکارم:

موضوعات مرتبط با قضاوت از قرآن استخراج شود/ آموزش قوانین از کودکی

گروه حوزه‏‎های علمیه: مفسر قرآن کریم با اشاره به دیدگاه مترقی اسلام در موضوع قضاوت تاکید کرد: باید موضوعات مرتبط با قضاوت از قرآن استخراج و در اختیار جهانیان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله‌العظمی مکارم شیرازی عصر 6 دی در دیدار معاون فرهنگی قوه قضاییه با ذکر این مطلب که حضور دستگاه قضا از ضروریات هر جامعه است، گفت: به میزان اهمیت این دستگاه، آسیب‎های زیادی نیز این دستگاه را تهدید می‎کند.
وی افزود: اگر دستگاه قضایی سالم باشد کل جامعه سالم می‎شود و اگر سالم نباشد، کل جامعه آلوده می‎شود و این مسئله در هر جامعه‌ای صدق می‎کند.
آیت‎الله مکارم شیرازی با ذکر اهمیت برنامه‎ریزی درست در بخش فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: در این حوزه باید برنامه‎های ساده ویژه عموم و یک سری برنامه به شکل تخصصی و علمی برای قضات و فعالان دستگاه‎ها برگزار شود.

گنجاندن برنامه‎های تفسیری

وی گفت: باید مفاهیم و تفسیر قرآن در بین این برنامه‎های عمومی و تخصصی گنجانده شود و برای دستگاه قضایی که فعالان آن از فرهیختگان هستند، برنامه‎های قرآنی در سطح عالی برگزار شود.
این مفسر قرآن افزود: آموزش قرآن باید با نهج البلاغه و روایات هم همراه باشد و این برنامه‎ها در حاشیه کارهای فرهنگی گنجانده شود.
وی گفت: باید مباحث مرتبط به قضاوت از قرآن و روایات استخراج شود و این کتب در اختیار فعالان دستگاه قضاوت قرار گیرد تا بهترین منبع برای سنجش فعالیت به دست آنها داده شود.
این مرجع تقلید تصریح کرد: انتشار این کتاب تاثیرات بسیار خوبی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت و قطعا اگر بیگانگان این فعالیت‎ها را ببینند هرچه بیشتر با اسلام و ماهیت نورانی و متعالی اسلام آشنا خواهند شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت آموزش قانون در کودکی، تصریح کرد: باید هم توده مردم قانون‎دان شوند و هم اینکه مردم از ابتدا آموزش‎های تخصصی ببند.
وی بر لزوم سطح بندی آموزش‎های قرآنی و دینی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: تمام دنیا چشمش به سیستم قضایی ماست لذا باید به این حوزه توجه ویژه شود و باید هر روز یک روزنه‎های تازه ای برای توسعه اخلاقی ایجاد کنید.
در ابتدای این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه به تشریح فعالیت‎های این معاونت در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و اخلاق در جامعه پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان