مدیرعامل تپسی با اشاره به عملکرد مطلوب و قابل تحسین این شرکت، گفت: 8 شهر شامل: تهران، مشهد، اصفهان، قم، کرج،شیراز، اهواز و تبریز به تنهایی 75 درصد کل سفرهای کشور رو شامل می شوند و سهم بازار تپسی در این 8 شهر بیش از 23 درصد است.
به گزارش عصرایران، نشست خبری تپسی با عنوان "مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال 1403" با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست مدیرعامل تپسی با اشاره به بررسی عملکرد سال 1403 و رشد قابل توجه این شرکت، اظهار داشت: از مرداد ماه، نقشه مشخصی برای سرویسها ارائه شده و رشد 62 درصدی درآمد در فروردین ماه برای این شرکت وجود داشت که تا آبان ماه به 131 درصد افزایش یافته است. این رشد درآمد به دلیل افزایش تعداد سفرها بوده و نه تنها ناشی از تورم.
وی خاطر نشان کرد: تعداد سفرهای ماهانه در کشور بین 110 تا 120 میلیون تخمین زده شده و که تهران 30 درصد از بازار تاکسی آنلاین کشور را در اختیار دارد. به طور میانگین، روزانه چهار میلیون سفر در تهران انجام میشود که 26 درصد آن توسط تپسی مدیریت میشود. سهم تپسی در مشهد نیز به 31 درصد میرسد که بیشترین سهم بازار این شهر است. وی ادعای برخی رقبا مبنی بر سهم 8 درصدی تپسی در بازار را اشتباه دانست.
حسینی ادامه داد: از ابتدای امسال تمرکز اصلی ما بر افزایش سهم بازار در هشت شهر بزرگ کشور مانند تبریز، اهواز و شیراز بوده است. این هشت شهر به تنهایی 75 درصد کل سفرهای کشور را شامل میشوند و در حال حاضر سهم بازار تپسی در این 8 شهر بالای 23 درصد است. برنامههای ما برای توسعه سهم بازار در این مناطق همچنان ادامه دارد.
وی اذعان داشت: در زمینه خدمات دلیوری، تپسی رشد 3 برابری را تجربه کرده و بر روی تأمین نیازهای مشتریان تمرکز دارد. همچنین، این شرکت در حال توسعه خدمات جدیدی در حوزه سوپرمارکتها و سفارش آنلاین غذا است.
مدیرعامل تپسی به موانع موجود در بازار اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حل این مشکلات، بتوانیم به رشد بیشتری در این حوزه و شرکت دست یابیم.
وی همچنین به برنامههای آینده خود در زمینه گسترش خدمات و بهبود کیفیت اشاره کرد و افزود: این مجموعه اهتمام جدی ورزیده تا با استفاده از زیرساختهای موجود، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند.
حسینی تاکید کرد: رشد قابل توجه در خدمات گاراژ و تأمین قطعات یدکی نیز وجود داشته و بر همین اساس اهمیت سرمایهگذاری در این حوزه مورد توجه و تأکید فراوان است. وی با اشاره به بررسی عملکرد و رشد سال 1403 شرکت، خاطر نشان کرد: از مرداد ماه، نقشه مشخصی برای حمل و نقل و فاصله سرویسها ارائه شده است.
حسینی در ادامه به رشد 120 درصدی سفرها در مشهد و رشد 2 برابری در تهران اشاره کرد و گفت: در مورد خدمات دلیوری، تپسی نیز این بخش رشد 3 برابری داشته است.
مدیرعامل تپسی به برنامههای آینده برای توسعه خدمات اشاره کرد و اذعان داشت: تپسی از توسعه خدمات سوپرمارکت و سفارش دارو نیز برخودار بوده و در حال پیادهسازی استراتژیهای جدید برای بهبود خدمات و افزایش سهم بازار است.
وی با اشاره به چالشهای موجود در بازار و موانع رقابتی، بیان داشت: شکایتهایی به شورای رقابت ثبت شده که البته به رأی شورای رقابت در پرونده شکایت از اسنپفود امیدوارهستیم.
همچنین، وی به مشکلاتی که در جذب رستورانها دارند، از جمله عدم امکان رستورانها به همکاری با پلتفرمهای جدید به دلیل قراردادهای انحصاری اسنپفود، اشاره کرد وگفت: حدود 70 درصد از سفارشهای اسنپ در تهران از رستورانهای شناخته شده تأمین میشود که هیچ یک از آنها با وجود تمایل امکان همکاری با تپسی فود را به دلیل قراردادهای انحصاری اسنپ فود ندارند. وی با بیان چالشهای موجود در قراردادها و نحوه همکاری با رستورانها اشاره کرد و اذعان داشت: اگر این موانع حل نشود، پلتفرمهای آنلاین نمیتوانند به بقای خود ادامه دهند.
حسینی به توسعه خدمات سوپرمارکت آنلاین و سفارش دارو اشاره کرد و افزود: در حال برنامهریزی برای گسترش این خدمات در آینده نزدیک هستیم و بر ادامه مسیر رشد و توسعه خدمات خود تأکید داریم و امیدواریم با رفع موانع موجود، بتوانیم به موفقیتهای بیشتری دست یابیم.
وی تاکید کرد: در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال، خوشبختانه همه به اهمیت این صنعت پی بردهاند و سعی در کمک برای توسعهی آن دارند. از جمله نهادهایی که در این مدت، برای رشد این صنعت تلاش کردهاند، معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری است که جای تشکر دارد. هر جا مسالهای بوده سعی بر کمک و همراهی داشتهاند و انتظار داریم در موضوعات اخیر هم بتوانیم از کمک این نهاد برای ایجاد یک فضای رقابتی باز و سالم استفاده کنیم. وی در ادامه به بررسی چالشهای موجود در فضای کسب و کار آنلاین و نیاز به اصلاحات در قوانین و استراتژیها برای بهبود شرایط رقابتی پرداخت.
مدیرعامل تپسی به بررسی وضعیت کسب و کارهای آنلاین، به ویژه در حوزه سفارش غذا و تاکسی آنلاین، پرداخت و گفت: چالشهای موجود در رقابت و موانع قانونی وجود داشته و اصلاحات در این زمینه مورد تأکید و لزوم است. وی همچنین به بررسی تأثیرات تصمیمات شورای رقابت و روندهای قانونی اشاره و بیان داشت: این تصمیمات میتواند تاثیر مثبتی بر کیفیت خدمات و تجربه کاربران داشته باشد.