ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

مشکل جمعیت تنها با سمینار حل نمی‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مشکل جمعیت تنها با برپایی همایش حل نمی‌شود، تاکید کرد: باید راه‌کارهای عملی اتخاذ و ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید روز دوشنبه 24 آذر در دیدار جمعی از اعضای برگزارکننده سمینار افزایش جمعیت با بیان این‌که افزایش جمعیت یک موضوع مهم است، بیان داشت: سمینارها تنها نمی‌توانند جوابگوی این مشکلات باشند، در سمینارها باید برنامه‌هایی تنظیم و سپس عملی شود.

وی ادامه داد: مسائلی همانند ازدواج آسان، کار و مسکن افراد باید حل شود تا آنها را بتوان به فرزندآوری تشویق کرد؛ در سمینارها راهکار ارائه شده و تنها توصیه نباشد، در پایان نیز به راهکارها عمل شود، تنها با این روش می‌توان مسئله جمعیت را حل کرد، وگرنه توصیه و خواهش مشکلی را حل نمی‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» آن را شعاری اشتباه دانست و بیان داشت: متأسفانه این شعار فرهنگ شده است، باید آن را به شعار «فرزند بیشتر زندگی بهتر، جامعه‌ای قوی‌تر، کشوری آبرومندتر» تبدیل کرد تا بتوان زهر شعار سابق را گرفت و آن را برچید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ فرزندآوری بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: درباره این موضوع باید فرهنگ سازی از سوی رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی با حضور مسئولان بهداشت و جامعه شناسان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز رسانه‌ها دین خود را نسبت به این موضوع ادا نکرده‌اند، گفت: برگزاری سمینار برای افزایش جمعیت خوب است، ولی مقداری نسبت به این موضوع دیر شده است، با این حال باید با قوت بیشتری شروع کرد و پیش رفت، تا بتوان گذشته را جبران کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی جمعیت را عاملی در قدرت و قوت دانست و گفت: در برابر تروریست‌های داعشی و امثال آنها افزون‌بر نیروهای نظامی نیروهای مردمی نیز حضور داشتند؛ اگر جمعیتی نباشد نیروی مردمی کم می‌شود.

وی تصریح کرد: در صحنه زیارت 20 میلیونی اربعین و جنگ مشخص شد که جمعیت نقش اساسی را در برنامه‌ها ایفا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان