ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی:

ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی گفت: فرصت خوبی برای نزدیکی دو کشور ایران و مصر فراهم شده و باید از این فرصت برای تقریب استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز، 24 آذر در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس قاهره گفت: اکنون فرصت خوبی پیدا شده است، ولی همانگونه که گروه‌هایی از نزدیکی ایران و مصر بهره می‌گیرند گروه‌هایی نیز نزدیکی میان دو کشور را به زیان خود می‌بییند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ما باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و با وجود کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند از ظرفیت مصر و کشورهای دیگر اسلامی برای نزدیکی و تقریب بیشتر استفاده کنیم اما مسئله حساس است و باید جلو تندروهای دو طرف گرفته شود.

وی خطاب به نماینده کشورمان در کنفرانس قاهره گفت: وقتی شنیدم شما را انتخاب کردند و برای این کار دعوت شدید خوشحال شدم و تصور ما این است که آنها با خبر شدند که ما کنگره‌ای در قم تشکیل دادیم و بعد آنها اقدام به تشکیل کنگره کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: مصر کشور بسیار مهمی همراه با سابقه طولانی است و مبادی تقریب در آن خیلی زیاد است، بودن زیارتگاه‌هایی مانند راس الحسین، سیده زینب و سیده نفیسه و ... با وجودی که رنگ شیعی دارند اما  اینگونه مورد استقبال قرار می‌گیرند و حضور صوفیان که به اهل بیت بسیار علاقمند هستند و سوابق تاریخی که درمورد اهل بیت بوده، مصر آمادگی خیلی بهتری برای تقریب دارد و اثرگذارتر از کشورهای دیگر است.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: باید از این فرصت استفاده کرد و فرصت خوبی است. ما تصمیم گرفتیم دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر را با حضور شخصیت‌های حوزوی دایر کنیم و به زودی اعضای آن معرفی خواهند شد.  

همچنین نماینده کشورمان در کنفرانس ضد تفکیر قاهره گزارشی از سخنرانی‌ها، دیدارها، مصاحبه‌ها و مشاهدات خود در کنفرانس بین‌المللی قاهره ارائه داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان