ماهان شبکه ایرانیان

کتاب «۲۱۳ راه‌کار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: کتاب «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) کتاب «213 راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» توسط مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی این معاونت منتشر و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گرفته است.

ضعف انگیزه در مسیر حرکت طلبگی به خاطر فرآیند طولانی مدت بودن این امر خطیر، یکی از آسیب‌های احتمالی است که این کتاب درصدد بررسی علل احتمالی و ظهور این ضعف و ارائه راه‌کارهای تقویت و ارتقاء آن است.

در بخشی از این کتاب آمده است: در کنار عوامل مهمی چون هوش و وراثت، محیط و امثال آن، به جرئت می‌توان گفت که موثرترین عامل در موفقیت افراد، داشتن انگیزه‌ای نیرومند برای سخت‌کوشی و پشتکار است.

این کتاب در 5 محور کلی با عناوینی چون تعریف انگیزه، چرا در اینجا از انگیزه بحث می‌کنیم، عوامل و موانع انگیزشی پیش روی طلاب، راه‌کارهای ایجاد انگیزه و افزایش نشاط در میان طلاب، راه‌کارهای ایجاد انگیزه توسط خود طلاب، اساتید و مدیران و مسئولان مدارس تنظیم شده و در کل 213 نکته را در این زمینه به طلاب آموزش داده است.

در نتیجه‌گیری این کتاب تصریح شده است: «به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاری و تلاش مدیران و کارگزاران حوزه در اصلاح و تقویت انگیزه طلاب از امور ضروری و اقدامات بسیار مفیدی است که آثار و برکات فراوانی را در پی دارد؛ این امر موجب افزایش نشاط علمی و معنوی روز افزون حوزه‌ها شده و از بروز و ظهور بسیاری از آفات و آسیب‌ها اخلاقی، تربیتی، تحصیلی و... در میان طلاب پیشگیری خواهد کرد.»

چاپ اول این کتاب در قطع پالتویی به همت مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تهیه و توسط سازمان چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شمارگان پنج‌هزارانتشار یافته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه آن به سایت www.tahzib-howzeh.ir و یا www.fm24.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09190658050 یا 02537841162 تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان