ماهان شبکه ایرانیان

آیت‎الله‌العظمی مکارم شیرازی:

تکفیری‌ها ننگ اسلام و بشریت هستند/ توضیح درباره هزینه‌های ساخت مدرسه امام کاظم(ع)

گروه حوزه‎های علمیه: آیت‎الله‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به خصائل پیامبر اسلام(ص) و اینکه تکفیری‎ها هیچ نسبتی با اسلام ندارند تاکید کرد: آنان ننگ اسلام و بشریت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز 19 دی ماه در مراسم افتتاح مدرسه علمیه امام کاظم (ع) در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت:  بهترین معرف ایشان آیات قرآن کریم است و در آیات متعددی مانند سوره جمعه، 157 سوره اعراف، 24 انفال و سوره ابراهیم(ع) به تشریح وظایف و ویژگی‎های ایشان پرداخته است.
وی ادامه داد: پیامبر در این آیات به عنوان معلم اخلاق بشریت که تعلیماتش گواهی بر حقاینت اوست همچنین بیرون بردن مردم از ظلمات و تاریکی جهل و خرافه و... و هدایت انان به سمت نور معرفی شده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مذاهب ساختگی محتوایش نشان می‎دهد که باطل هستند تصریح کرد: پیامبر مبعوث شد تا راه سعادت را به بشر نشان دهد و جامعه مرده از جهل و خرافه و ظلمات را به حیات برساند؛ زیرا در منطق قرآن جامعه دور از اخلاق و فاسد و مشحون از خرافات جامعه مرده است.
این مفسر قرآن ادامه داد: امروز هم جهان اسلام از تعالیم ایشان دور شده است، در هفته وحدت هستیم اما باید با چراغ به دنبال وحدت بگردیم؛ جهان اسلام گرفتار مسایل عجیبی است، مسایل اخلاقی و فرهنگی غوغا می‎کند؛ نامنی و ویرانگری و خونریزی بی حساب است و از مبدا حیات فاصله گرفته‎ایم و عده‎ای از سران برخی کشورهای اسلامی هم بنزین بر آتش اختلافات می‎ریزند و از پولشان اسلحه در اختیار تروریست‎ها می‎‎گذارند تا برادران مسلمان خود را بکشند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تکفیری‎ها ننگ جهان اسلام و بشریت هستند عنوان کرد: تکفیری‎ها هیچ شباهتی با اسلام و مسلمین ندارند زیرا اینها به دنبال حیات سیئه هستند در حالی که حیات طیبه قرانی حیاتی است که توام با علم و اخلاق و انصاف و برادری و مساوات است.
این مفسر قرآن ادامه داد: دشمنان پیامبر در زمان ایشان هم وی را متهم به شاعر بودن و ساحر بودن و کهانت و .. می‎کردند اما غافل بودند که همین القاب بد هم مویدی برای شخصیت پیامبر است؛ می گفتند پیامبر شاعر است زیرا کلام قرآن فصیح‎ترین و بلیغ‎ترین کلام است و با این اتهام موید فصاحت و بلاغت قرآن بودند؛ می‌گفتند او کاهن است یعنی فردی زیرک و باهوش است و با غیب در ارتباط است؛ می‎گفتند او ساحر است یعنی سحر بیان دارد و اگر چه می‎خواستند با این عناوین او را تضعیف کنند اما ناخواسته ایشان را تایید کرده‎اند.
مکارم شیرازی با اشاره به داستان‎هایی از صدر اسلام که برخی تلاش می کردند تا پنبه در گوش مردم کنند تا کلام پیامبر را نشوند گفت: امروز هم ماهواره‎ها و مطالب فاسد در اینترنت همان پنبه‎هایی است که دشمنان می‎خواهند در گوش جوانان کنند تا  آنان صدای حق و اسلام را نشوند و استادان و فضلای حوزه وظیفه دارند که این پنبه ها را از گوش جوانان بیرون آورند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در درون حوزه باید وحدت وجود داشته باشد زیرا ما که مدعی ترویج وحدت هستیم اول باید خودمان دست در دست همدیگر بگذاریم و بوی اختلاف نباید از حوزه بیرون بیاید.
این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش به چرایی ساخت مدرسه امام کاظم اشاره و اظهار کرد: ما دیدیم با وجود مدارسی مانند مدرسه ایات عظام بروجردی و گلپایگانی باز هم  فضا برای درس طلاب کم است و یکی از وظایف مراجع این است که در حد توان کاستی های حوزه را برطرف کنند.
وی اظهار کرد: در اینجا صد کلاس 70 تا 300 متری دایر شده و زمین آن را هم یک فرد خیری اهدا کرده است همچنین در ساخت آن نیز خیرین زیادی مشارکت داشته اند و  از وجوهات به مقداری زیادی در ساخت این مکان استفاده نشده است و من این گزارش را دادم تا برخی این مسایل را اشتباهی برای مردم بیان نکنند.
یادآور می‎شود این مکان در مساحت ده هزار متر با زیربنای 23 هزار مترمربع و شبستانی 1600 متری و سالن همایش 950 متری همراه با فناوری های نوین ساخته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان