ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی:

رنگ پوست در قیامت برخلاف دنیا عامل تمایز مومنان از کفار است

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در دنیا رنگین‌پوستی و تفاوت میان رنگ پوست و چهره انسان‌ها وجهی برای تمایز معنوی آن‌ها ندارد گفت: در قیامت بر خلاف این دنیا مومنان پوست چهر‌ه‌شان سفید و کفار، سیاه است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله‎العظمی جوادی آملی امروز 14 دی در درس تفسیر در مسجد اعظم و در ادامه تفسیر سوره زمر با تاکید مجدد بر اینکه این سوره مکی است و در آن به بررسی گفتار و رفتار مشرکان و کفار در دنیا و قیامت پرداخته است گفت: اینکه کفار در یوم القیامه «لئن هَدَانِی رَبِّی» می‌گویند، دروغ است و این دروغ چون در دنیا ملکه آنها شده است در آخرت هم همین ملکه ظهور می‌کند.

این مفسر قرآن بیان کرد: خداوند در دنیا هدایتش شامل انبیاء، کتب و ... را برای همه انسا‌ن‌ها یکسان قرار داده است اما کفار آن را رد کرده و مومنان آن را پذیرفته‌اند و این حرف آنان دروغ است که می‌گویند اگر خدا ما را هدایت کرده بود ما امروز وضع بهتری داشتیم.

وی افزود: خداوند رحمت للعالمین است و هرچه مورد نیاز یک مخلوق است به او داده است البته رحم نسبت به شجر و حجر و انسان متفاوت است.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: در قیامت یک بحث درباره چشم است و یک بحث درباره چشمه، در قیامت چشم جان و هستی مومنان و کفار تفاوت می‌کند؛ مومنان شاد هستند و چهره آنها بشاش است و کافران چهره‌های گرفته و سیاه‌گونه است.

صاحب تفسیر تسنیم گفت: «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»(31 نبا) را خدا به آنها داد و این چنین نیست که آنها ذاتا مالک بهشت باشند زیرا هرجا «ل» آمد یعنی اینکه خداوند چیزی را به آنها داده است.

وی تاکید کرد: خداوند می‌گوبد مومنان در دنیا هدایتی را که خدا به آن‌ها داده بود گرفتند و اطاعت کردند و در قیامت نیز این خداست که وعده‌های داده شده را عملی می‌کند.

وی با اشاره به استمرار در شکرگزاری نعمت‌ها تاکید کرد: امام سجاد(ع) فرمایش نورانی‌ای دارند که توفیق شکرگزاری خداوند هم خودش یک نعمت است و باید قدر آن را هم بدانیم تا این توفیق مستمر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان