در قالب کتابی منتشر شد؛

نشانه‌شناسی کهن الگوها در هنر ایران باستان و سرزمین‌های همجوار

کتاب «نشانه شناسی کهن الگوها (در هنر ایران باستان و سرزمین‌های همجوار)» تالیف صدرالدین طاهری از سوی انتشارات شورآفرین منتشر شد.

نشانه‌شناسی کهن الگوها در هنر ایران باستان و سرزمین‌های همجوار

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع اصلی کتاب «نشانه‌شناسی کهن الگوها (در هنر ایران باستان و سرزمین‌های همجوار)» در واقع هنر ایرانی و سمبولیسم است. در این کتاب، آثار هنری ساخته شده در ایران تا پایان دوره ساسانی بررسی شده‌اند.

گرچه بیشتر این کهن‌الگوها پس از برآمدن اسلام نیز پابرجا می‌مانند و به دیرکی برای خیمه سترگ هنر اسلامی بدل می‌شوند، اما به سبب فروپاشی تمدن‌های بزرگ خاور باستان پس از برپایی خلافت اسلامی و تاثیر فرهنگ‌های برآمده از حجاز، شرق دور و آسیای میانه در هنر این دوران، پی‌جویی تداوم حضور این نمادها در هنر اسلامی، مجالی دیگر می‌طلبد.

از صدرالدین طاهری، مولف این اثر، کتاب‌های ایزد بانوان در فرهنگ و اساطیر ایران و جهان (روشنگران و مطالعات زنان) و از روزهای اخگر و زنگار (روشنگران و مطالعات زنان)، نیز در بازار کتاب موجود است.

کتاب 344 صفحه‌ای «نشانه شناسی کهن الگوها (در هنر ایران باستان و سرزمین‌های همجوار)» در شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات شورآفرین به چاپ رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر