ماهان شبکه ایرانیان

راز موفقیت جوکر بانوان چیست؟

برنامه جوکر بانوان نشان داد که زنان نیز می‌توانند در یک فضای طنز و رقابتی، آزادانه خلاقیت خود را نشان دهند و لحظات شاد و جذابی را خلق کنند. این موضوع برای بسیاری از مخاطبان زن الهام‌بخش بود و از کلیشه‌های رایج فاصله گرفت.

عصرایران ؛ محمد جلالی - مجموعه نمایش خانگی جوکر یک ریالیتی‌شو کمدی است که این روزها مخاطبان منتظرند تا قسمت به قسمت و فصل به فصل آن را به نظاره بنشینند. 
 
این برنامه ابتدا با حضور مردان شروع شد و پس از موفقیت چشمگیر، نسخه‌ای ویژه بانوان نیز ساخته شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. به گونه‌ای که نسخه بانوان با تمام محدویت‌ها در صدر پربیننده‌های جوکر جا خوش کرد.دلایل محبوبیت این نسخه بین مخاطبان، به‌ویژه بانوان، به چند عامل مهم برمی‌گردد:

1. فرمت جذاب و خلاقانه:

فرمت «جوکر» به‌گونه‌ای طراحی شده که ترکیبی از رقابت، طنز و تعاملات دوستانه است. شرکت‌کنندگان باید سعی کنند دیگران را بخندانند، در حالی که خودشان نخندند. این فرمت، به‌ویژه در نسخه بانوان، با شوخی‌ها و رفتارهای طبیعی، حس صمیمیت و سرگرمی بیشتری را برای مخاطبان ایجاد کرد.

2. حضور بانوان هنرمند و شناخته‌شده:

در نسخه بانوان، بازیگران، کمدین‌ها و شخصیت‌های مشهوری حضور داشتند که بسیاری از مخاطبان از قبل آن‌ها را می‌شناختند و به کارهایشان علاقه داشتند. این افراد با شوخی‌ها و سبک‌های منحصر به فرد خود، برنامه را جذاب‌تر کردند.

3. فضایی متفاوت و شاد:

برنامه، محیطی شاد و بدون قضاوت را فراهم کرد که مخاطبان (به‌ویژه بانوان) می‌توانستند از دیدن آن احساس راحتی و سرگرمی کنند. این نوع برنامه‌سازی کمتر در ایران دیده شده بود و همین موضوع نوآورانه بودن آن را برجسته کرد.

4. ایجاد هم‌ذات‌پنداری:

در نسخه بانوان، رفتارها، شوخی‌ها و حتی مشکلات یا چالش‌های شخصی که شرکت‌کنندگان به آن اشاره می‌کردند، بیشتر به زندگی روزمره و دغدغه‌های مخاطبان نزدیک بود. این باعث شد مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با برنامه داشته باشند.

5. شکستن کلیشه‌ها:

برنامه نشان داد که زنان نیز می‌توانند در یک فضای طنز و رقابتی، آزادانه خلاقیت خود را نشان دهند و لحظات شاد و جذابی را خلق کنند. این موضوع برای بسیاری از مخاطبان زن الهام‌بخش بود و از کلیشه‌های رایج فاصله گرفت.

6. فضای غیررسمی و دوستانه:

شوخی‌ها و تعاملات صمیمانه بین شرکت‌کنندگان بدون تعارف‌های رسمی یا جدیت‌های رایج، حس یک مهمانی دوستانه را تداعی می‌کرد و برای مخاطب ایرانی جذاب و لذت‌بخش بود.
 
به طور کلی، نسخه بانوان برنامه «جوکر» به دلیل ترکیب فضای طنز، رقابت سالم و حضور چهره‌های محبوب توانست توجه زیادی را جلب کند و تبدیل به یکی از بخش‌های پرمخاطب این مجموعه شود.

زادگاه این برنامه کجاست؟

برنامه جوکر در ایران از روی یک فرمت بین‌المللی به نام LOL: Last One Laughing اقتباس شده است. این فرمت در کشورهای مختلف تولید شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
 
نسخه اصلی این فرمت از ژاپن آغاز شد و با نام Documental توسط هیرویوکی ماتسوموتو (یک کمدین مشهور ژاپنی) تولید شد. این نسخه اولین اجرای این ایده بود و الهام‌بخش سایر کشورها شد و در کشورهای  آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، مکزیک، اسپانیا، هند و کانادا مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفته است.
 
همه این نسخه‌ها از یک فرمت مشابه استفاده می‌کنند که در آن کمدین‌ها و افراد مشهور در یک محیط بسته با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بخندانند ولی نخندند. این فرمت جهانی به دلیل سادگی و جذابیت، در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ بومی بازآفرینی شده و موفقیت‌آمیز بوده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی