پاسخگویی به شرکای اجتماعی و تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی است.
به گزارش
عصر خبر ، این در حالی است بدون فهم درست از مخاطب و ویژگی های مخاطب نمی توان ارتباط کامل و پایداری را شکل داد و برای تحقق این امر نیازمند تخصص، مهارت، افزایش اطلاعات و آگاهی و البته سابقه و شناخت سازمانی از شرکای اجتماعی تامین اجتماعی هستیم.
در شرایطی که روابط عمومی هر سازمان و ارگانی تشکیل دهنده ارتباطات درون و برون سازمانی و ارتقاء دهنده مشروعیت و مقبولیت سازمان ها است به نظر می رسد با توجه به شعارهای دولت پزشکیان و رویکرد مدیریتی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، تغییر در رویکرد اداره کل روابط عمومی تامین اجتماعی و فراتر از آن پوست اندازی در اداره کل ضروری به نظر می رسد به طوری که حتی سالاری در نشست اخیر خود با جمعی از شرکای اجتماعی بر” تقویت جدی کارهای رسانهای به ویژه در طرحهای تحولی، برای زمینه سازیهای اجتماعی” تاکید داشت که این مهم نشان از درک درست سالاری از حوزه روابط عمومی و شناخت وی از اثرگذاری کار دراین حوزه مهم دارد.
تامین اجتماعی با بیش از 45 میلیون بیمه شده و با توجه به اینکه سازمانی گسترده، منحصربه فرد و اثرگذار است باید نحوه ارتباط با مخاطبان آن از جمله کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان سنجیده باشد.
بدیهی است تعامل درست با تشکلات مرتبط به خصوص کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، مجمع عالی نمایندگان کارگر، کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و کانون عالی کارفرمایان کشور می تواند در زمینه سازی های اجتماعی طرح های این سازمان قابل توجه باشد.