تپسی ، اسنپ یا کارپینو ؟

تاکسی های آنلاین این روزها حسابی جاشون رو تو زندگی ما باز کردن ، مخصوصا برای کسانی که در پایتخت زندگی میکنن . هر کدوم از این اپلیکیشن ها طرفدارهای خودشون رو پیدا کردن . اما یه سوال برای ما پیش میاد که کدوم یکی از همه بهتر هستن ؟

تپسی ، اسنپ یا کارپینو ؟

تا قبل از اینکه تاکسی های آنلاین رو داشته باشیم ، سیستم حمل و نقل به صورت سنتی تنها انتخاب ما بود . گاهی اوقات موقع حساب کردن کرایه حسابی سورپرایز می شدیم و حتی مجبور بودیم چند دقیقه ای چک و چونه بزنیم تا کرایه متعارف رو پرداخت کنیم و در واقع مجبور به کرایه سر گردنه ای نشیم . از دردسرهای دیر رسیدن ماشین ها و استفاده نکردن از کولر و بخاری و فرسوده بودنشون هم بگذریم که هممون ازشون مطلع هستیم !

درخواست ماشین به صورت آنلاین اولین بار توسط اسنپ در ایران به راه افتاد که خیلی زود طرفدارهای زیادی رو پیدا کرد . اما مثل همه استارتاپ های دیگه ، سریع سیستم های مشابه شروع به کار کردن . دومین برنامه تاکسی آنلاین تپسی بود که ظاهر خیلی مشابهی با اسنپ داشت و سعی کرد با آفرهای خوب و هزینه پایین تر سهمی از بازار رو به دست بیاره . 

بعد از اینکه این اپلیکیشن ها حسابی رونق رو از بازار ماشین های تاکسیرانی بردن ، اونها هم اپلیکیشن خودشون رو به وسیله ماشین های تاکسیرانی با رنگ های آشنای سبز و زرد به نام کارپینو راه اندازی کردن . 

مطالبی که در ادامه میخونیم نظر شخصی من به عنوان کسی هست که بارها از هر سه سیستم استفاده کرده و نظرات چندین نفر رو هم پرسیده ، بنابراین صد در صد قابل اتکا نیست اما به عنوان یه تجربه مطالعه ش رو برای تصمیم گیری به شما توصیه می کنیم . 

از نظر ثبت نام کردن و تایید شماره تلفن هر سه اپلیکیشن بسیار ساده هستن و هر کسی با هر سطح آشنایی با تکنولوژی میتونه به سادگی نرم افزار رو نصب و ثبت نام کنه . البته هر سه برنامه کدهای تخفیف برای اولین سفر در نظر گرفتن که کاربر رو تشویق به استفاده از اونها میکنه . 

از لحاظ مشخص کردن مسیر ، برای کارپینو و اسنپ شما باید لوکیشن دقیق مقصد رو ، روی نقشه مشخص کنید . اما در تپسی شما منطقه ای رو که قصد رفتن دارید وارد می کنید . به نظر من این یه مزیت برای تپسی هست ، چون گاهی اوقات شما ممکنه مقصد قطعی رو ندونید و این گزینه خیلی به کار شما میاد . مثلا قراره با دوستاتون به یه رستوران در حدود میدان میرداماد برین و هنوز تصمیم نگرفتین که دقیقا کدوم رستوران رو انتخاب کنین ، شما تا زمانی که به مقصد برسین دوستاتون میتونن براتون لوکیشن دقیق رو ارسال بکنن .

اما از نظر تعداد و در دسترس بودن ماشین ها اسنپ به خاطر قدیمی تر بودن ، از تعداد بالاتری ماشین برخورداره و شما زمان کمتری رو منتظر ماشین میمونین . برای کسانی که عجله دارن این یه مزیت بزرگ به شمار میاد .

از نظر هزینه ما یک مسیر رو با هر سه اپلیکیشن امتحان کردیم . به ترتیب 1-تپسی 2-اسنپ و 3-کارپینو قیمت های پایین تری رو اعلام کردن . که میتونه یه مزیت برای کسانی باشه که هر روز از تاکسی های آنلاین استفاده می کنن . 

اما از نظر پشتیبانی و پاسخگویی ، من هر سه سیستم رو امتحان کردم و متاسفانه هیچکدوم امتیاز خوبی نمیگیرن . مخصوصا کارپینو که هم پاسخگو بسیار بی حوصله و پاسخ سربالا داد و هم اینکه مدت زمان زیادی رو باید منتظر اپراتور بمونیم . اسنپ هم فکر میکنم باید کارشناس ارتباط با مشتری بیشتری رو استخدام کنه ، چون همیشه حداقل 10 نفر در صف انتظار پاسخگویی جلوی شما قرار می گیرن . تپسی اوضاع بهتری رو داره اما فاصله زیادی رو تا عالی داره و امیدواریم که بهتر بشه . 

به نظر شخصی من که بارها از هر کدوم از این اپلیکیشن ها استفاده کردم ، ضعیف ترین سرویس رو از کارپینو دریافت کردم . از برخورد بد راننده ها گرفته تا پاسخگویی ضعیف و حتی گاهی کرایه اضافی گرفتن به بهانه های جورواجور . راننده ها حتما باید دوره برخورد با مشتری رو بگذرونن و بدونن که سیستم های سنتی دیگه کارایی ندارن . و انتخاب اول من تپسی هست ، چون هم راننده های بسیار خوش برخوردتری داره و هم اصول سرویس دادن به مشتری رو خوب بلده ! 

دوستان من ، شما هم اگر تجربه های مشابه چه خوب و چه بد رو داشتین با ما در میون بذارین تا با هم تبادل نظر کنیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان