عصر ایران - استون مارتین از خودروی مورد انتظار والهالا، یک سوپراسپرت موتور وسط که در حال تعریف دوبارهی عملکرد است، رونمایی کرد.
این نیروگاه هیبریدی قدرتی ترکیبی چشمگیر معادل 1064 اسب بخار ارائه میدهد که 817 اسب بخار آن توسط یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو که درست در پشت صندلی راننده قرار گرفته، تولید میشود.
مابقی قدرت از سه موتور الکتریکی تأمین میشود و آن را به یک هیبریدی پلاگین پیشرفته تبدیل میکند. نکته قابل توجه این است که این فقط یک موتور اصلاحشده DBX707 نیست—والهالا دارای میل لنگ صفحه تخت، پیستونهای جدید و سیستم روغنکاری کارتل خشک است.
در زیر طراحی براق آن، مهندسی پیشرفتهای از جمله سیستم تعلیق جلوی میلهای الهام گرفته از فرمول یک و سیستم تعلیق پنج اتصالی عقب قرار دارد. با وزن خشک 1654 کیلوگرم (3648 پوند)، برای یک هیبریدی سه موتوره تمام چرخ محرک، به طرز چشمگیری سبک است.
آمار عملکرد نیز به همان اندازه خیرهکننده است: شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) در حدود 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 349 کیلومتر در ساعت (217 مایل در ساعت)، به لطف سیستم آیرودینامیک فعال آن.
آستون مارتین قصد دارد تنها 999 دستگاه از والهالا را تولید کند و هنوز قیمت آن اعلام نشده است.