مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حدوداً 16 درصد مدارس کشور غیر دولتی است و حدود 15 درصد کل جمعیت دانشآموزی کشور در این مدارس در حال تحصیل هستند.
به گزارش ایسنا، بهنام نیکنژاد امروز، 5 دیماه در همایش روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: در سطح کشور 19 هزار و 751 مدرسه غیردولتی داریم که این آمار 16.24 درصد کل مدارس کشور را تشکیل میدهد.
وی از فعالیت 491 هنرستان فنی حرفهای غیردولتی در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از 2 میلیون و 400 هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند که معادل 14.93 درصد جمعیت دانشآموزی کشور را تشکیل میدهند.
نیکنژاد تصریح کرد: عدم تناسب ساختار با ماموریتها، وجود دو قطبیها، دوگانگیهای گفتمانی، اجرایی نشدن قوانین موسسین و ...، از جمله موانع و چالشهای مدارس غیردولتی است.
وی ادامه داد: تدوین و اصلاح مقررات و همچنین واگذاری مدارس بزرگسالان به مدارس مجازی از جمله سیاستهای حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سطح آموزشی و پرورشی، دوره تحصیلی، نرخ تورم رسمی، شرایط منطقهای، فضای فیزیکی و تجهیزات، فعالیتهای فوق برنامه و برنامه سال تحصیلی، از جمله موارد موثر بر اصلاح الگوی شهریه بر اساس ماده 15 قانون مدارس غیر دولتی است.
وی ادامه داد: بررسی صلاحیت گزینشی معلمان، توانمندسازی معلمان، پیگیری دستمزد، بیمه، مزایا، حقوق و سنجش صلاحیتهای عمومی و ...، از هدفگذاریهای مدیریت راهبردی سرمایه انسانی در حوزه مدارس غیردولتی است.
نیکنژاد تصریح کرد: برگزاری جشنواره آفرین و یا ابتکارات مدارس غیردولتی و نخستین رویداد ملی زبانهای خارجی از مهمترین اقدامات در 3 سال اخیر در حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس غیردولتی نه یک مجموعه محصور، بلکه تجلی خلق یک باور و تبلور تجسم یک اراده است.
فرشید قاسمی افزود: ایجاد یک باور مثبت و آیندهساز مبنی بر این که میتوانیم موثر باشیم و عقبماندگیها را جبران کنیم میتواند به تحقق اهداف ما بسیار کمک کند.