با‌وجود سوددهی بالا در پاییز ۲۰۱۶، درآمد آمازون کمتر از پیش‌بینی‌ها شد

گزارش مالی آمازون برای پاییز ۲۰۱۶، نشان از عملکرد بالاتر از انتظار در مورد سود خالص کسب‌شده در کنار درآمدِ پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها دارد.

با‌وجود سوددهی بالا در پاییز 2016، درآمد آمازون کمتر از پیش‌بینی‌ها شد

آمازون گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2016 را منتشر کرده است که بر اساس آن، این کمپانی از نظر کسب درآمد پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. علاوه بر کسب درآمدی پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده، عملکرد سرویس‌های وب آمازون یا Amazon web Services نیز پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده بوده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سرویس‌ وب آمازون درآمدی 3.5 میلیارد دلاری عاید آمازون کرده و این در حالی است که انتظار می‌رفت این کمپانی 3.6 میلیارد دلار برای آمازون به ارمغان بیاورد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که آمازون درآمدی 43.7 میلیارد دلاری کسب کرده است، حال آنکه تحلیل‌گران به‌صورت میانگین، پیش‌بینی کسب درآمد 44.68 میلیارد دلاری انجام داده بودند. البته آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است، چراکه آمازون در پاییز 2015 درآمدی 35.7 میلیارد دلاری کسب کرده بود.

سود خالص کسب‌شده توسط آمازون بیش از 749 میلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با 482 میلیون دلار سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2015، افزایش خوبی داشته است.

آمازون همچنین اطلاعات مالی مربوط به سال مالی 2016 را منتشر کرده است. درآمد آمازون در سال 2016 بیش از 136 میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سال 2015 بیش از 27 درصد افزایش داشته است. سود خالص آمازون نیز حدود 2.4 میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سود خالص 596 میلیون دلاری در سال مالی 2015 بسیار افزایش پیدا کرده است.

آمازون پیش‌بینی خود برای زمستان 2017 را اعلام کرده است و بر اساس آن، این کمپانی درآمدی بین 33.25 تا 35.75 میلیارد دلار کسب خواهد کرد که پایین‌تر از پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده است و به درآمد 34.52 تا 36.95 میلیارد دلاری را برای این کمپانی اشاره دارد. آمازون انتظار دارد طی سه ماه جاری، 250 تا 900 میلیون دلار سود عملیاتی کسب کند که کمتر از 1.1 میلیارد دلار سال گذشته است.

اصلی‌ترین منبع درآمد آمازون را باید وب سرویس این کمپانی خواند که در فصل پاییز نیز دوباره سوددهی خود را ادامه داده است. در سه‌ماهه‌ی چهارم، وب سرویس آمازون قریب به 926 میلیون دلار درآمد عاید آمازون کرده است که حاشیه‌ی سود آن 26 درصد است.

آمازون همچنین دامنه‌ی سرویس FBA خود را گسترش داده است که با استفاده از آن، فروشندگان کوچک می‌توانند اجناس خود را به انبارهای آمازون ارسال و از سیستم ارسال این کمپانی در ازای پرداخت مبلغ اندکی استفاده کنند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تعداد فروشندگان خردی که از سرویس FBA آمازون استفاده می‌کنند، تقریبا 70 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش پیدا کرده است. همچنین باید به افزایش 55 درصدی تعداد اجناس ارسال‌شده از این طریق اشاره کرد.

آمازون در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی پروژه‌های تحقیقاتی انجام داده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توسعه‌ی هرچه بیشتر دستیار صوتی هوشمند این کمپانی یا همان الکسا در کنار پروژه‌های مربوط به مکانیزه کردن هرچه بیشتر و هوشمندسازی فرایند ارسال کالاهای خریداری‌شده اشاره کرد.

از سویی دیگر، به نظر می‌رسد تلاش‌های آمازون برای تولید محتوا نیز در حال نتیجه دادن است. آمازون سرویس Prime Video را برای کاربران بیش از 200 کشور ارائه کرده است. محصولات تولیدشده توسط استودیوهای آمازون طی مراسم گلدن گلاب برای دریافت بیش از 11 جایزه نامزد شده بودند که نشان از تلاش‌های این کمپانی برای تولید محتوای غنی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر