آیت‌الله‌العظمی جوادی‌ آملی:

تعبیر قرآن برای درمان بیمارانی که مبتلا به امراض روحی هستند، تعبیر شفاست نه دوا

گروه حوزه‌های علمیه: صاحب تفسیر گرانقدر تسنیم تأکید کرد: تعبیر کلام خداوند برای درمان بیمارانی که مبتلا به امراض غیر مادی و روحی هستند، تعبیر شفاست و نه دوا، زیرااین امراض در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قابل درمان نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی، 28 دی‌ماه در دیدار با اعضای کنگره قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که برای احیای جنبه‌های دینی و وحیانی در طب صورت گرفته، تصریح کرد: تمامی موجودات زنده نیازمند طبیب هستند، کشاورز طبیب گیاهان است و شما پزشکان طبیب انسان‌ها هستید.
وی ضمن اشاره به این نکته که انسان دارای دو جنبه جسمی و روحی است، بیان کرد: انسان غیر از بُعد جسمانی و اشتراکاتی که با حیوانات دارد، یک جنبه مشترکی هم با فرشتگان دارد که اغلب مغفول مانده است و این در حالی است که بخشی از بیماری‌های انسان نیز مربوط به این جنبه می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه اضافه کرد: تنها بخش مادی و جسمی انسان دچار بیماری نمی‌شود و کسانی که در زندگی دچار لغزش و مرتکب گناه می‌شوند روح آنها مریض است و این امراض در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قابل درمان نیست.
آیت‌الله جوادی آملی با ذکر برخی از آیات قرآن مجید در این خصوص بیان کرد: انسان خلیفه خدا روی زمین است و نه جایگزین آن، پس باید جاری‌کننده دستورات الهی باشد نه اینکه به دنبال اجرای خواسته‌های خود باشد بنابراین تعبیر کلام خداوند برای درمان بیمارانی که مبتلا به امراض غیر مادی و روحی هستند، تعبیر شفاست و نه دوا؛ چرا که شفا حتمی و ضروری است و قرآن راه‌های مختلفی برای آن بیان داشته است.
وی در خاتمه یادآور شد: یکی از توصیه‌های قرآن این است که همواره به یاد مرگ باشیم چرا که یاد مرگ یاد نابودی نیست بلکه یکی از عوامل خودسازی است و به یاد مرگ بودن و یادآوری سؤالات پس از مرگ، بسیاری از مشکلات زندگی را برطرف می‌کند.

یادآور می‌شود، همایش قرآن، اخلاق و سبک زندگی برتر اواخر سال جاری در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر