ماهان شبکه ایرانیان

چهارمین دوره «سیرمطالعاتی حجاب و عفاف» در قم آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: آیین افتتاحیه چهارمین سیر مطالعاتی حجاب و عفاف موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا شب گذشته در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام ابراهیم باقرزاده، مدیراجرایی موسسه طهورا در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در حوزه عفاف و حجاب از اهداف برگزاری دوره‌های سیر مطالعاتی است که در این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی این مرحله آغاز می‌شود.

باقرزاده افزود: این مؤسسه به صورت خودجوش و کاملا مستقل با حضور چند تن از طلاب مبلغ و پژوهشگر در عرصه عفاف و حجاب، فعالیت خود را از سال 1389 آغاز و نخستین دوره (سیر مطالعاتی حجاب و عفاف) را در همان سال برگزار کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌ معاونت‌های پژوهش، آموزش و تبلیغ این موسسه، ادامه داد: احیای  امر حجاب، ساماندهی و پشتوانه علمی مراکز و موسسات فرهنگی تبلیغی حجاب، پررنگ کردن حضور چشمگیر و موثر طلاب در فریضه عفاف، حیا و حجاب در چشم انداز بلند مدت، تربیت مربی، رصد محصولات فرهنگی و هنری، ایجاد سامانه اساتید، مولفین و... از جمله برخی سیاست‌های راهبردی این موسسه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری چهارمین دوره سیر مطالعاتی حجاب و عفاف، گفت: این دوره با هدف اعتلای فرهنگ فاطمی و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

وی تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در حوزه حجاب و عفاف را از اهداف برگزاری این سیر عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی تفاوت‌های زن و مرد، آشنایی با فمنیسم، مباحث نظری خانواده، متون در حوزه عفاف و حجاب و متون در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌گردد.

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا ابراز داشت: از شرایط حضور در این سیر مطالعاتی، اتمام حداقل سطح 2 حوزه و قبولی در مصاحبه است که محققان پشت سر گذاشته‌اند.

باقرزاده در  پایان بیان داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)، کوچه 22، پلاک 43 مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان