افشاریمدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ثبت بیش از 3 میلیون نظرسنجی در 9 فرودگاه بین المللی کشور خبرداد و گفت: بر اساس این نظرسنجی، 70.6 درصد مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها اظهار رضایت کرده اند.
به گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران "محمد مهدی افشاری" مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ثبت بیش از 3 میلیون نظرسنجی در 9 فرودگاه بین المللی کشور خبرداد و گفت: بر اساس این نظرسنجی، 70.6 درصد مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها اظهار رضایت کرده اند.
افشاری افزود: بررسی دادههای سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، پرسشنامه ها و سامانه پیامکی 10007069 شرکت فرودگاهها، نشان می دهد که از اول فروردین تا سیام آبان ماه سال جاری، میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها روند رو به رشدی داشته است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه 400 هزار، اریبهشت 343 هزار، خرداد ماه 380 هزار و تیرماه سال جاری 390 هزار نظر سنجی مسافران از خدمات فرودگاهی در این 9 فرودگاه بین المللی ثبت شد، گفت: در مردادماه سال جاری 410 هزار، شهریورماه 476 هزار و مهر و آبان ماه سال جاری بیش از 600 هزار بازخورد نظر سنجی مسافران در این فرودگاهها به ثبت رسید.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: بررسی دادههای این نظرسنجیها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه 70.3 درصد، اردیبهشت ماه 70.6 و خرداد ماه 72.4 درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه 70.5 درصد، مردادماه 69.1 درصد و شهریور، مهر و آبان ماه به ترتیب 68.9 درصد، 71.2 درصد و 72.7 درصد بوده است.
افشاری به هفت مولفه و شاخص رضایتمندی مسافران در این 9 فرودگاه بین المللی اشاره کرد و افزود: در این نظر سنجی ها نحوه دسترسی مسافران به فرودگاهها، وضعیت پارکینگ فرودگاه، سرویسهای اطلاع رسانی، کیفیت پذیرش مسافر و بار، امکانات سالن ترمینال، نحوه برخورد کارکنان و آراستگی و راحتی فرودگاهها از هموطنان و مسافران نظر سنجی شده است.
به گفته وی، میزان شاخص رضایتمندی ماهانه هشت ماه امسال در فرودگاههای بین المللی اصفهان 73.6 درصد، مهرآباد 73.2 درصد، بندرعباس 72.4 درصد، تبریز 71.5 درصد شیراز 71.4 درصد، زاهدان 70.5 درصد، یزد 69.4 درصد، مشهد 67.2 درصد و اهواز 62.1 درصد بود و میانگین رضایتمندی مسافران در 8 ماهه امسال در این 9 فرودگاه 70.6 درصد بوده است.
افشاری به مزیت های انجام نظرسنجیها در فرودگاههای کشور اشاره کرد و گفت: انجام نظرسنجیهای مستمر و دایمی ارائه خدمات فرودگاهی همواره در دستور کار این دفتر است و با توجه به تاکید کاپیتان نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پس از بررسی شاخصهای رضایتمندی مسافران، نقاط قوت دادههای آن تقویت و نقاط ضعف آن نیز برطرف می شود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پایان بر پایش مستمر و رشد شاخص های رضایتمندی مسافران در فرودگاهها کشور تاکید کرد و افزود: بررسی دادههای این نظرسنجیها در بازه هفتگی حاکی است که بالاترین رضایتمندی خدمات فرودگاهی از نظر مسافران در این 9 فرودگاه بین المللی کشور روزهای دوشنبه و بهترین ساعات نیز بین 8 تا 10 صبح هر روز است.