بیوگرافی حسن جوهرچی

در این مطلب نگاهی به زندگی حسن جوهرچی، هنرپیشه آثاری همچون «در پناه تو» خواهیم داشت.

بیوگرافی حسن جوهرچی

مقاله مرتبط

حسن جوهرچی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 6 مرداد 1347 در یک خانواده اردبیلی ساکن تهران بدنیا آمد. جوهرچی تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در رشته عکاسی تا مقطع کارشناسی ادامه داد. همچنین وی به مدت یک سال در دوره انجمن سینمای جوان ایران شرکت کرده است. حسن جوهرچی پس از به اتمام رساندن تحصیلات خود و ورود به دنیای بازیگری، با مهناز بیات، چهره پرداز سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. وی در رسانه‌های خبری و اجتماعی زیاد علاقه‌ای به گفت و گوی در مورد زندگی شخصی خود نداشت و دوران بازیگری را در سال 1367 با فیلم «فیل در تاریکی» ساخته نعمت حقیقی آغاز کرد. این فیلم را می‌توان شروعی خوب برای حسن جوهرچی دانست. فیلمی که در اصل برگرفته از رمان فیل در تاریکی است و پس از 15 سال مراحل ساخت آن به اتمام رسید.

حسن جوهرچی

از علایق حسن جوهرچی می‌توان به شنا، کوهنوردی و فوتسال اشاره کرد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که جز آن دسته از هنرمندانی است که همیشه به سلامت و شادابی خود اهمیت می‌دهد و در بین علایق خود، شنا و کوهنوردی را بسیار دوست دارد. پس از فیلم «فیل در تاریکی»، دوران معروفیت حسن جوهرچی با فیلم «برخورد» ساخته سیروس الوند شروع شد. فیلمی به کارگردانی سیروس الوند و نویسندگی علیرضا آقابالایی که شروعی بود برای موفقیت‌های این بازیگر جوان آن دوره سینما.

ولی اوج معروفیت حسن جوهر به بازی‌های اولیه وی نیست بلکه اکثر ما حسن جوهرچی را به اسم محمد می‌شناسیم. پسری جوان و سر به زیر و همچنین عاشق که مجبور شد از عشق خود بگذرد. جوهرچی معروفیت و شناخته شدن فعلی خود را مدیون سریال «در پناه تو» است. ساخته حمید لبخنده و به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده که سبب شد تا وی جدای از همبازی شدن با هنرپیشه‌هایی همچون پارسا پیروزفر و لعیا زنگنه، بتواند نقشی را ایفا کند که سالیان سال در ذهن مخابان آن دوره باقی بماند.

حسن جوهرچی

جدای از کارهای سینمایی و تلویزیونی حسن جوهرچی، وی در سال 1389 در ویژه برنامه ماه عسل که به مناسبت ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، مجری گری کرده است.

حسن جوهرچی متاسفانه صبح امروز پس از تحمل بیماری کبدی، بدلیل ایست قلبی در سن 48 سالگی فوت کرد. حسن جوهرچی دارای دو فرزند به نام‌های علی و آوا است. روحش شاد و یادش گرامی.

سحر سمیعی، پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) در باره علت فوت حسن جوهرچی گفت:

حسن جوهرچی به دلیل عارضه عفونت ریوی و فشار خون پایین فوت کرد. ایشان به علت فشار خون پایین دارو مصرف می‌کردند. عفونت باید کنترل می‌شد تا پیوند کبدی برای وی انجام شود اما به علت عفونت شدید ریوی و کنترل نشدن آن، دار فانی را وداع گفت.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فیلم‌ ها و سریال‌ های حسن جوهرچی طی دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش.

حسن جوهرچی

سریال‌های تلویزیونی حسن جوهرچی

سال تولید اسم سریال
.... قاصدک‌ها
1373 هدف گم شده
1374 وکلای جوان
  در پناه تو
1375 دومین انفجار
1377 روزهای زندگی
1379 نسیم رویا
1381 مشق عشق
1382 سیمای مدرسه
1383 غریبانه
1384 او یک فرشته بود
  پیله‌های پرواز
1385 هویت پنهان
  جابر ابن حیان
1386 بوی عید
1388 فاکتور هشت
1389 فاصله‌ها
1390 سراب
  مثل شیشه
1392 شب‌های روشن
1393 برابر با اصل
1394 تنهایی لیلا

فیلم‌های سینمایی حسن جوهرچی

سال تولید اسم فیلم
1368 فیل در تاریکی
1370 برخورد
1371 بر بال فرشتگان
1372 زینت
  جای امن
1373 افسانه دو خواهر
1374 ویرانگر
  ضیافت
1375 سلطان
  روزی ک خواستگار آمد
  بالاتر از خطر
1376 زن شرقی
  حماسه قهرمانان
  بادام‌های تلخ
1377 دو زن
1379 دختری بنام تندر
  آقای رئیس جمهور
  آبی
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر