ماهان شبکه ایرانیان

چرا این خودرو با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟! (+عکس)

همه شما عزیزان با نیسان GT-R و لقب آن یعنی گودزیلا آشنا هستید اما آیا می‌دانید که چرا این نام مستعار برای سوپر اسپرت محبوب ژاپنی‌ها انتخاب شده است؟

 جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی‌گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال 1989 و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R32 به عنوان گودزیلا نام برد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال، دلیل آن‌ها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوق‌العاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R32 توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودروها را شکست دهد.

چرا این خودرو با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟! (+عکس)

دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نام‌گذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:

محبوب‌ترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا به‌صورت رسمی خودروی R35 GT-R مدل 2009 را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G002LLA را خریدم که نزدیک‌ترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شماره‌گذاری بریتانیا بود. من سال‌ها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم

چرا این خودرو با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟! (+عکس)

این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R32 بود که قدرت 440 اسب بخاری تولید می‌کرد و از سال 1995 تا 1997 در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود 30 تا 40 دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R33 V-Spec را خریداری کرد و بین سال‌های 1997 تا 1999 او را راند. این اسکای لاین 620 اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعدها یک دستگاه GT-R R35 با قدرت 720 اسب بخار را خرید و بین سال‌های 2005 تا 2009 نگه داشت. یوو می‌گوید:

GT-R R35 احتمالاً انقلابی‌ترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس 20 سال اخیر بوده است. این خودرو شرکت‌های دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کارهای برجسته‌تری بزنند. R35 اولین GT-R برای بازارهای جهانی بود و اعتبار خودروهای پرفورمنس ژاپنی را بالا برد

او ادامه می‌دهد:

قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیست‌های زیادی در اروپا رانندگی کرده‌ام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستم، خودرویی که حدود 17 سال پیش تولید شده است

چرا این خودرو با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟! (+عکس)

اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقه‌اش سؤال می‌شود او به R32 اشاره می‌کند. دیوید می‌گوید R32 سبک‌ترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسل‌های گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان