در دیدارِ سفیر واتیکان؛

رئیس موسسه فرهنگی اکو: افراط‌گرایی به اسلام و مسیحیت آسیب می‌زند

رئیس موسسه فرهنگی اکو در دیدارِ سفیر واتیکان در کشورمان، گفت: افراط‌گرایی و تروریسم دو عاملی است که به اسلام و مسیحیت آسیب می‌رساند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو: افراط‌گرایی به اسلام و مسیحیت آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، سفیر واتیکان در ایران ضمن بازدید از موسسه فرهنگی اکو، با رییس این موسسه نیز به گفتگو نشست. لئو بوکاردی در حاشیه دیدار با محمدمهدی مظاهری و بازدید از امکانات موجود در این موسسه، حملات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد.

بنا بر این گزارش، مظاهری ضمن ابراز خوشحالی از حضور سفیر واتیکان در موسسه اکو، بیان کرد: افراط گرایی و تروریسم دو عاملی است که به اسلام و مسیحیت آسیب می‌رساند و برای تبیین راهکارهای مبارزه با آنها می‌توان از طریق برگزاری نشست‌های مشترک با اندیشمندان منطقه اکو و واتیکان اقدامات موثری در این خصوص انجام داد.

بوکاردی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در تهران اعلام کرد: پاپ فرانسیس نیز حملات تروریستی در تهران را محکوم و ابراز همدردی خود را با مردم ایران اعلام کرده است، وی همچنین معتقد است مبارزه با چنین اقداماتی، از طریق همکاری و همبستگی میان ملت‌ها امکان پذیر است.  

وی در پایان ابراز خرسندی خود را جهت حضور در اکو فرهنگی بیان داشت و آمادگی کشور خود را جهت همکاری‌های مشترک فرهنگی اعلام کرد.

یادآوری می‌شود، موسسه فرهنگی اکو یک نهاد بین المللی و مقر اصلی آن در تهران است و با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، ادبی و ایجاد پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملل کشورهای عضو اکو از سال ١٩٩٥ فعالیت خود را آغاز کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر