ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌ شیرازی تاکید کرد:

توجه به تدبر در کنار حفظ و قرائت

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولان نیروی انتظامی استان قم تاکید کرد: سعی کنید در کنار تلاوت قرآن به معانی آن نیز توجه کنید، چراکه انس با قرآن موجب تحول در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، شب گذشته 23 دی ماه در دیدار مسئولان نیروی انتظامی استان قم تاکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر 20 نفر با استقامت باشید در برابر 200 نفر از سپاه دشمن پیروز خواهید شد و این استقامت و پیروزی نشات گرفته از اعتقادات است که افراد به دلیل ایمان به آن از مرگ نمی‌هراسند و شهادت را برای خود افتخار می‌دانند و حادثه کربلا نیز تبلور همین باور و ایمان قلبی بود.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور تروریست‌های داعش در عراق، بیان کرد: این جمعیت جنایتکار وحشی در ابتدای ورود به عراق به دلیل اینکه روحیه استقامت در بین مردم این کشور نبود به سرعت پیشروی کرده و مناطق زیادی را تصرف کردند، ولی بعد از حکم مرجعیت عراق، آنها روحیه گرفته و به میدان آمدند و می‌بینیم که روز به روز به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بیشتری نائل می‌شوند که ان‌شاالله به زودی بتوانند ریشه تکفیری‌ها را در این کشور خشک کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: وظیفه ما علما هم این است که با برگزاری کنگره ریشه این جریان‌ها را برای دنیا روشن کرده و با متحد کردن علمای جهان اسلام در مسیر نابودی کامل آنها گام برداریم. آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به آمار ارائه شده در خصوص تعداد حافظان قرآن کریم در نیروی انتظامی، گفت: باید قدر این نعمت بزرگ را بدانید، درباره حافظان قرآن روایت است که در قیامت هر اندازه قرآن بخوانند بر مقامشان افزوده خواهد شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: سعی کنید در کنار تلاوت قرآن به معانی آن نیز توجه کنید، چراکه انس با قرآن موجب تحول در زندگی می‌شود و این اثر را بنده وقتی به صورت جدی کار با قرآن و تفسیر نمونه را آغاز کردم متوجه شدم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان