حجت‌الاسلام اعرافی:

افراط بزرگترین ضربه برای معارف اهل‌بیت(ع) است/ رهبری مفسر اندیشه امام(ره)

گروه حوزه‌های علمیه: امام جمعه قم و رئیس جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه تشیع لندنی در صدد ضربه‌زدن به معارف اهل بیت(ع) است گفت: تنها تفسیر رهبر معظم انقلاب از اندیشه‌های امام(ره) معتبر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی دیشب 12 بهمن در سالگرد سی و ششمین جشن بزرگ انقلاب در مسجد امام زین العابدین(ع) گفت: بعد بین‌المللی انقلاب در تاریخ انقلاب، اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب جایگاه رفیعی دارد و شاید کمتر نیز به آن توجه شود زیرا پیش از انقلاب تئوری پایان عصر دین به ویژه دین اجتماعی و سیاسی مطرح بود، این نظریه در علوم اجتماعی و علوم سیاسی سکه رایج بود ولی امام خط بطلانی بر سیاسی نبودن اسلام کشید.

امام جمعه قم مادی‌گرایی غرب را از جمله دلایل تمایل افراد به نظریه پایان دین در عرصه‌های اجتماعی دانست و بیان داشت: در آن زمان دین فردی منزوی مطرح بود و افراد معتقد بودند که نقش آفرینی دین در عرصه جامعه و سیاست به پایان رسیده است؛ محصول تمدن غرب در چندین قرن این بود که عصر دین تمام شده و باید خط بطلانی بر تمام ادیان به ویژه در عرصه سیاست و اجتماع کشید.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلام و دیگر ادیان الهی شد، بیان داشت: حتی انقلاب ما مسیحیان را در عرصه دین بیدار کرد و آنها فهمیدند که دین می‌تواند در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کند؛ انقلاب اسلامی نشان داد، راه انفعالی که مسیحیت و دیگر ادیان طی می‌کنند اشتباه است. غالب خیزش‌های ادیان توحیدی، از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.

وی تصریح کرد: غالب خیزش‌های ادیان نیز تحت تأثیر انقلاب اسلامی بود؛ به طور کلی پس از انقلاب یک تحول بزرگی در اسلام و دیگر ادیان مبنی بر حضور ادیان در عرصه‌های مختلف پیش آمد؛ البته این ظرفیت در اسلام به ویژه مکتب اهل‌بیت(ع) بیش از دیگر ادیان و مکاتب بود.

سیطره آمریکا بر جهان افسانه است

وی با اشاره به فروپاشی کمونیسم تصریح کرد: بلوک غرب با رهبری آمریکا چندین سال تلاش کرد که خود را ابر قدرت و تصمیم گیرنده جهان معرفی کنند که این اکنون نیز افسانه‌ای بیش نیست ولی باید توجه داشت که ما در یک نقطه عطف، حساس و تاریخی هستیم، در این نقطه حساس باید جهان اسلام، بتواند به یک قدرت تبدیل شود و این آرزوی انقلاب اسلامی است، در این نقطه حساس باید با دقت حرکت کنیم.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود تعداد مسلمانان جهان را بیش از یک میلیارد و 600 میلیون نفر عنوان کرد و بیان داشت: اکنون به سمت جمعیت یک میلیارد و 700 میلیونی در حال حرکت هستیم که اسلام پس از مسیحیت رتبه دوم را دارد؛ البته نیمی از بشر امروز خارج از ادیان توحیدی هستند و وظیفه ما رساندن پیام اسلام به این افراد است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ترویج اندیشه و معارف اهل‌بیت(ع) نیز دستاوردهای بسیار خوبی داشت ولی عده‌ای هستند که با نام ولایت افراط‌ها را ترویج می‌کنند و این بزرگترین ضربه را به گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در عالم زده و می‌زند؛ رهبری از آن به نام تشیع لندنی یاد کردند؛ عده‌ای ولایتی‌تر از امام و رهبری می‌شوند، پس از دقت مشاهده می‌کنیم که پشتیبانی‌های آنها سر از انگلیس در می‌آورد و نمی‌دانند که مصلحت تشیع در وحدت است و گاهی نیز حرف‌های بی ربط می‌زنند، برای نمونه می‌گویند فلسطینی‌ها سنی هستند.

سخنان سیدحسن نصرالله برای همه غرورآفرین است

وی با اشاره به سخنان چند روز پیش سید حسن نصر‌الله تصریح کرد: این سخنان باید برای همه ما غرور اسلامی بدهد، همه می‌دانند که حرف زده و طبق آن عمل خواهد شد، همان اقدام کوچک بسیار معنادار بود؛ یعنی اجازه نمی‌دهیم، شما در صحنه فعال باشید و همه چیز را تعیین کنید.

امام جمعه قم با بیان این‌که باید شخصیت، دانش، فقاهت، اخلاق، عرفان، مبارزه، روحیه پر قدرت امام راحل برای نسل امروز، دانشگاهیان، حوزویان و دانش آموزان منتقل شود، بیان داشت: این قدرت عالم را تکان داد؛ ایشان حیاتشان را برای ایران اسلامی گذاشتند؛ امروز نیز باید آرامش، عرفان، اخلاق و مکتب امام(ره) را در خود محقق کرده و به دیگران نیز منتقل کنیم.

ملاک در تفسیر اندیشه امام، نظر رهبری است

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که پس از رحلت امام خمینی گاهی تفاسیر مختلفی درباره اندیشه ایشان مطرح می‌شود، تأکید کرد: تفسیر معتبر آن است که ولی امر و واجد شرایط می‌گوید و نباید از آن غفلت کرد؛ امام راحل مفسر می‌خواهد مفسر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های نجات بخش امام، رهبر معظم انقلاب هستند و امیدواریم همه پایبند این تفسیر ناب باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر