پیام آیت‌الله‌ مظاهری به مسابقات قرآن حوزه اصفهان:

مهمترین وظیفه حوزویان تخلق به اخلاق قرآنی است

گروه حوزه‌‌های علمیه: به گفته آیت‌الله مظاهری، مسئولیت سنگین همه ما حوزویان آن است که در قدم اول خودمان را مزین به اخلاق قرآن کریم و عترت طاهره سازیم و تمام امور خود را براساس تقوای الهی تنظیم نماییم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری در پیامی به هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: لازم می‌‌دانم توجه شما پیروان و مبلغان قرآن و عترت را به مسئولیت مهمی که بر دوش گرفته‌اید، معطوف دارم. نکته‌ای که باید شما را به آن معطوف کنم، «مسئولیت تبلیغ رسالات الهی» است که به  مصداق آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» وظیفه‌ای الهی وسنگین و خطیر، ولی بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت بی‌شمار است.

این مرجع در این پیام آورده است: بی‌تردید همه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تبلیغی حوزویان وسیله‌ای برای عمل به وظیفه بزرگ انسان‌سازی است و مسابقات قرآنی مقدمه‌ای برای فهم هرچه بهتر معارف والای قرآن، پیروی و تبعیت هرچه آگاهانه‌تر و خالصانه‌تر از این کتاب مقدس جاودانی و انتقال تعلیمات حیات‌بخش آن به دیگران خصوصا نسل حق طلب جوان است.

ایشان یادآور شدند: بهترین شیوه تبلیغ رسالات الهی آنچنان که امام صادق(ع) به ما آموخته‌اند، تبلیغ عملی است، بنابراین مسئولیت سنگین همه ما حوزویان آن است که در قدم اول خودمان را مزین به اخلاق قرآن کریم وعترت طاهره سازیم و تمام امور خود را براساس تقوای الهی تنظیم نماییم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر آموزش تعالیم  قرآن و عترت به دیگران، عنوان کرد: آن چنان که حضرت امام حسن عسگری(ع) فرموده‌اند، باید موجب زینت آنان و باعث ایجاد مودب اهل بیت(ع) در دل‌های مردم باشیم، زیرا خود آن بزرگواران فرموده‌اند که «إِتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا زَیْنًا وَ لا تَکُونُوا شَیْنًا، جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا کُلَّ قَبیح».

یادآور می‌شود، هفتمین دوره مسابقات قرآن طلاب حوزه علمیه اصفهان از روز پنج‌شنبه 9 بهمن ماه در این حوزه آغاز شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر