ماهان شبکه ایرانیان

تبلیغات

بکارگیری فناوری‌های نوین در تابلوسازی در جهت بهبود تبلیغات محیطی

مقدمه: تابلو سازی

تحولات ایجادشده در صنعت تابلو سازی زمینه ورود و استفاده از بسیاری فناوری‌های نوین در این حوزه را فراهم کرده است. یکی از مدرن‌ترین تابلوهای تبلیغاتی به محصولاتی اختصاص می‌یابد که در تولید آنها از به طور معمول از چلنیوم، پلکسی و استیل استفاده شده است.

بکارگیری فناوری‌های نوین در تابلوسازی در جهت بهبود تبلیغات محیطی

تابلو چلنیوم به معنی حروف برجسته U شکل بوده که در ساخت آنها به استفاده از فلز آلومینیوم نیازمند هستیم. فناوری تولید این نمونه تابلوها نوین و منحصربه‌فرد است. این محصول دارای تنوع شکل و رنگ و طول عمر بالایی است. برای آشنایی با انواع این نمونه تابلومغازه‌ها و فناوری تولید آن با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی تابلوهای چلنیوم با سایر تابلوها

همان‌طور که در مقدمه بیان کردیم در ساخت تابلوهای چلنیوم از حروف برجسته‌ای استفاده می‌شود که دارای جنس آلومینیومی هستند. این نمونه تابلوها بسیار براق بوده و حالت آینه‌ای دارند. اولین تفاوت این نمونه تابلوها با سایر تابلوهای تبلیغاتی دوام و طول عمر آنها است. تابلوهای چلنیومی به دلیل استفاده از آلومینیوم دارای طول عمر بالاتری در مقایسه با محصولات مشابه هستند. به علاوه این نمونه تابلوها با هر نوع اقلیم و هر شرایط آب‌وهوایی کاملا سازگار هستند. به همین دلیل افراد در نواحی کویری، شرجی، مرطوب و سردسیر می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای از این نمونه محصولات استفاده کنند.

تفاوت دیگری که در این بخش می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که در ساخت تابلو چلنیوم هر یک از حروف به ‌صورت جداگانه شکل داده شده و دارای محفظه‌ای کاملا مجزا هستند. اگر به با بررسی محصولات مختلف و متنوع در حوزه تابلو سازی متوجه می‌شوید که این سبک ساخت تنها در تابلوهای حروف برجسته وجود دارد.

بکارگیری فناوری‌های نوین در تابلوسازی در جهت بهبود تبلیغات محیطی

ویژگی انحصاری دیگری که در تولید این نمونه تابلوها وجود دارد استفاده از یک روکش محافظ برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به درون محفظه هر یک از حروف است. این ویژگی موجب حفظ دوام و درخشندگی این تابلو می‌شود. تنوع طرح و رنگ نیز یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در ساخت این نمونه حروف برجسته است.

سرعت بالای ساخت از مزیت‌های اصلی تابلو چلنیوم است. خصوصا که در کارگاه‌های تابلو سازی در تهران که مجهز به دستگاه های خم لبه و جوش لیزری هستند، سرعت تولید تا چند برابر افزایش یافته و دقت ساخت و اجرای حروف نیز افزون شده است.

انواع تابلو چلنیوم

از زمان ورود این فناوری به صنعت تولید تابلوهای تبلیغات محیطی تا امروز شاهد ایجاد تغییرات اساسی در این حوزه و تولید محصولات متنوع هستیم. این تحول موجب افزایش کارایی و طول عمر این تابلوها شده است. مهمترین تابلوهای چلنیوم عبارتند از:

·    تابلو ساده: این تابلو از نظر ظاهری بسیار ساده بوده و اجزای اصلی آن عبارتند از: لبه چلنیوم طلایی یا نقره‌ای، smd، pvc، پلکسی گلاس و منبع تغذیه. تابلوهای ساده دارای تنوع رنگ و طرح هستند و به‌ راحتی می‌تواند رضایت مشتری را جلب کنند.

·    تابلو  چلنیوم با پلکسی دوبل: این تابلو شباهت زیادی به تابلوی ساده دارد اما در ساخت آن به‌ جای استفاده از یک‌ لایه گلاس از دو پلکسی گلاس استفاده می‌شود. در نتیجه از نظر ظاهری بسیار درخشان‌تر بوده و جلوه بیشتری دارند.

·    تابلو RGB: در تولید این نمونه تابلوهای زیبا از پلکسی گلاس سفید، برد کنترل و smd های مدل RGB بکار می‌رود که با بردهای الکترونیکی امکان تغییر رنگ و نور و حرکت های مختلف نورهای رنگارنگ روی حروف امکان می‌یابد.

·    تابلو چلنیوم پانچی: این شیوه تنها به ساخت و تولید تابلوهای چلنیوم محدود نمی‌شود. بلکه در تولید انواع تابلوهای پلکسی و استیل نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. در تولید این نمونه تابلوها حروف برجسته به اشکال مختلف (ستاره، الماس، دایره و.) به‌صورت کاملا لیزری برش داده شده و سپس بر روی پلکسی گلاس پانچ می‌شوند. عبور نور از این حروف برجسته موجب شکست آن شده که منظره و جلوه‌ای بی‌نظیر در این تابلوها ایجاد می‌کند.

·    تابلو کریستال: در ساخت این نمونه محصولات از پلکسی گلاسه‌ای شیشه‌ای و دانه‌های کریستال استفاده می‌شود. باید به این نکته اشاره کنیم که در ساخت انواع مختلف تابلوهای چلنیوم می‌توان از دانه‌های کریستال استفاده کرد.

مزیت و کاربرد کامپوزیت در تابلوسازی

تابلو کامپوزیت یکی دیگر از محصولاتی است که تقریبا با آغاز قرن بیست و یکم وارد عرصه ساخت انواع تابلو مغازه و تابلوسازی شده است. تابلوهای کامپوزیتی معمولا به عنوان زمینه تابلو در کنار حروف برجسته استیل یا چلنیوم در ساخت انواع تابلوهای فروشگاه‌ها به کار می‌روند. طول عمر و کارایی بیشتر آنها موجب شده که در مقایسه با تابلوهای قدیمی فلکسی و بنر  قیمتی بالاتری داشته باشند.

 اما در ادامه ما مهمترین دلایل برای انتخاب کامپوزیت در ساخت انواع مختلف تابلوها و سردرمغازه‌ها را بیان می‌کنیم.

·    کامپوزیت آلیاژی بسیار مقاوم و بادوام است.

·    از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار بوده که می‌توانید با توجه به هر فضا از رنگ مناسب استفاده کنید.

·    با استفاده از کامپوزیت در صنعت تابلوسازی بستر مناسب برای نصب انواع حروف برجسته فراهم خواهد بود.

·    مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه فرابنفش خورشید داشته و با انواع مختلف شرایط آب و هوایی سازگار است.

·    این محصول از قابلیت پاک‌سازی خودکار برخوردار بوده به همین دلیل آلاینده‌های محیطی و گردوغبار موجب کاهش جلا و درخشندگی آن نمی‌شود.

·    فرم دهی ورقه‌های آلومینیومی بسیار آسان است.

·    از قابلیت شستشو برخوردار هستند.

·    کامپوزیت نوعی عایق حرارت مطلوب بوده و محصولی کاملا ضدزنگ و صد حریق به‌حساب می‌آید.

تابلوهای پارامتریک نسل جدید تابلوهای کامپوزیت

حالا که با کامپوزیت و مزایای آن آشنا شدیم بهتر است نسل جدید تابلوهای کامپوزیتی را نیز بررسی کنیم. رقابت در تولید تابلو مغازه های جذاب باعث شده تا طراحی پارامتریک که یکی از سبک های طراحی نمای مدرن است به صنعت تابلوسازی و  طراحی انواع تابلو مغازه راه یابد.

بکارگیری فناوری‌های نوین در تابلوسازی در جهت بهبود تبلیغات محیطی

پس از طراحی با نرم‌افزارهای سه‌بعدی سازی مثل راینو و با استفاده از دستگاه‌های سی‌ان‌سی در کارگاه‌های تابلوسازی انواع شیارهای جذاب روی ورق های کامپوزیت ایجاد می‌شود که با خم و مونتاژ ورق‌ها در کنار هم پترن‌های منحصربه‌فرد پارامتریک برای زمینه تابلو مغازه ساخته‌می‌شود.

از ویژگی های این طرح‌ها هندسه متفاوت ان ها و امکان ایجاد سایه و روشن های متنوع در زمینه تابلو است که با قرار گیری حروف برجسته روی آن یک تابلو مغازه خاص پدید می‌آید.

بررسی قیمتی ساخت تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت

برای بررسی قیمت تابلو چلنیوم  باید هدف اصلی خود از ساخت این نمونه تابلوها را انتخاب کنید. زیرا محاسبه هزینه نهایی علاوه بر ابعاد و نوع مواد اولیه تا حد زیادی به نوع طراحی تابلو وابسته است. دلیل اصلی این مورد این است که طراحی یک تابلو مغازه با طراحی تابلو سردر سینما یا هتل کاملا متفاوت است. تفاوت طراحی می‌تواند سهمی بزرگ در کاهش یا افزایش قیمت نهایی تابلوهای چلنیوم داشته باشد.

قیمت تابلو چلنیوم بر اساس متراژ دورتادور حروف محاسبه می‌شود. به همین دلیل ممکن است روی یک سردر مغازه با ابعاد مشخص، با کم و زیاد کردن تعداد حروف و نوشته‌ها، قیمت تابلو مغازه متفاوتی به دست آید. به همین منظور هنگام استعلام قیمت از شرکت‌های مختلف تابلو سازی، حتما از یک طرح واحد استفاده کنید.

مراحل سفارش کار در شرکت تابلوسازی و کارگاه تابلوسازی موتیفا

در خصوص انتخاب بهترین تابلوساز تهران باید بگوییم که انتخاب بهترین شرکت تولیدکننده تابلوهای مختلف نسبتا دشوار است؛ زیرا باید شرکتی را انتخاب کنید که در کنار تبلیغات مناسب بر روی ارائه محصولات باکیفیت متمرکز شده باشد. 

ابتدا باید از طریق تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کنید.

در گام بعد، کارشناسان به‌منظور ارزیابی مکان و تعیین ابعاد و اندازه دقیق تابلو به محل موردنظر اعزام می‌شوند.

در گام سوم با توجه به ابعاد و درخواست مشتری طراحی تابلو انجام می‌شود و به صورت انلاین قیمت تابلو محاسبه شده و پیش فاکتور صادر می‌گردد

پس از تایید طرح نهایی توسط مشتری مرحله ساخت انجام شده و در نهایت تابلو در محل موردنظر نصب می‌شود.

سخن پایانی

استفاده از فناوری‌های نوین در تابلوسازی زمینه ظهور محصولات جدید و باکیفیت را فراهم کرد. بدون تردید تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت دو محصول بسیار باکیفیت صنعت تابلوسازی هستند که تلفیقی از علم و هنر را ارائه می‌کنند. این نوع تابلوها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی بوده، از قابلیت شستشوی آسان برخوردار هستند و به ‌راحتی می‌توانید در هر مکانی در جهت تبلیغات فروشگاه و مفازه خود از آنها استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان