دیدار رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با مراجع تقلید

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ایت‎الله‌العظمی صافی گلپایگانی روز پنجشنبه 30 بهمن در دیدار رضا صالحی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: تاریخ اسلام و کشور و سوابق اقوام و ملل همه در کتاب‎ها مذکور است و عالم و دانش و فنون مختلف و هنر اسلامی در کتابخانه‎ها است؛ باید آنها را به طور صحیح و کامل به نسل جدید و آیندگان منتقل نمود.

وی ادامه داد: البته باید افراد متخصص، دقیق و محقق با شما در این برنامه همکاری نموده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن به مردم علم دوست این آثار را نشان دهید.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود کتابخانه‎های مهم در بعضی از کشورها تصریح کرد: کشورهایی مانند هند، تونس و مراکش دارای کتابخانه های بزرگ و مهمی هستند که ارتباط با آنها بسیار مفید و ارزشمند است و باید از سرمایه عظیم علمی آنها نیز استفاده کرد.

وی با ذکر خاطراتی از سفر خود به هندوستان در قبل از انقلاب گفت: بعضی از کتابخانه‎هایی که آنجا مشاهده کرده‎ام آن قدر بنده را تحت تاثیر قرار داد که واقعا نمی‎خواستم از آن محیط علم و کتاب بیرون بیایم و به دوستان می‎گفتم علم در اینجاست و باید آن را به دیگران منتقل کنیم.

همچنین آیت‎الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار با صالحی با تقدیر از تلاش‎های انجام شده در سازمان گفت: تلاش‎های زیادی در گردآوری آثار در کتاب خانه ملی در طول سال‎‏های گذشته انجام شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نگهداری از نسخه‎های خطی و آثار ارزشمند اهمیت زیادی دارد و افرادی که در زمینه جمع‎آوری این نسخ فعالیت دارند باید به خوبی به وظایف خود آشنا باشند و بدانند که در چه محیط فرهنگی و با ارزشی به فعالیت می‎پردازند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب خانه ملی، ذخیره فرهنگی هر کشوری است و مانند یک گنجینه باید برای آیندگان حفظ شود چرا که جمع آوری این نسخ کار بسیار دشواری می باشد و زمان طولانی صرف شده تا این کتاب خانه ملی تجهیز شود و با این وسعت فعالیت نماید.

آیت الله موسوی اردبیلی حفظ نسخ خطی را مورد تاکید قرار داد و گفت:مسئولان کتاب خانه ملی باید در جهت حفظ و نگهداری این آثار تلاش کنند زیرا جمع آوری این آثار کار ساده ای نبوده و باید با تلاش این کتاب ها و نسخ ها را به آیندگان معرفی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر