به گزارش خبرگزاری مهر، ناوگان نگین سرویس در حال حاضر با 35 وسیله نقلیه در کشور به مشتریان رنو خدمترسانی میکند. داستر، تندر90 پیکاپ و موتور سیکلت جز وسایل نقلیهای است که نگین خودرو آنها را برای خدمت رسانی به مشتریان خود برگزیده است.
در همین خصوص با داود تقیزاده، رئیس نگین سرویس و امداد شرکت نگین خودرو گفتگویی داشتیم. ابتدا در خصوص پوشش سراسری نگین سرویس و امداد جاده ای این شرکت برای مشتریان پرسشی را مطرح کردیم. تقیزاده در پاسخ به این پرسش گفت: «در حال حاضر با ناوگان 35 دستگاهی به مشتریان خود خدمت رسانی میکنیم. بخش عمدهای از خدمات نگین سرویس در شهرستان ها ارائه میشود و شاهد هستیم در آن بخشها هم استقبال خوبی از این خدمت شده است».
* برنامهای برای تجهیز دوباره نگین سرویس دارید؟
- بله بهطور قطع شرکت در برنامه های خود تجهیز این ناوگان را دیده است. تا پایان امسال تمام شعب و نمایندگیهای ما مجهز به ناوگان نگین سرویس و امداد میشوند. همچنین برای شهر تهران هم 10 دستگاه خودرو امداد و 5 دستگاه موتور سیکلت تا پایان سال به ناوگان اضافه میشود. تجهیز این خدمت به موتور سیکلت و خودرو برای این است تا زمان رسیدن به مشتری به حداقل ممکن برسد.
* در حال حاضر چقدر طول میکشد که به مالک خودرو برای ارائه خدمات برسید؟
- تا به امروز میانگین زمان رسیدن 40 دقیقه را ثبت کردهایم و میخواهیم تا پایان سال به عدد 30 دقیقه برسیم. بدیهی است که همین بهبود زمان امدادرسانی و سرویسدهی میتواند در جلب رضایت مشتریان تاثیر داشته باشد.
* خدمات نگین سرویس تنها برای مشتریان نگین خودرو است؟
- خیر. طبق سیاستهای نگین خودرو و رنو فرانسه، نگین سرویس به تمام خودروهای وارداتی رنو که چه از طریق شبکه نگین خودرو و چه از طریق واردات متفرقه به بازار کشور آمدهاند، خدمات شایستهای را ارائه دهیم.
* بخشی از خدمات نگین خودرو، انجام سرویس های دوره ای در محل مشتری است. آیا انجام این سرویس ها در محل، برای مشتریان هزینه بیشتری را به دنبال دارد؟
- خدمات امدادی نگین خودرو در طول مدت گارانتی خودرو به صورت رایگان برای مشتریان انجام میشود. خدمات سرویسهای دورهای در محل هم در سال اول برای مشتریان نگین خودرو رایگان است. از سالهای بعد مشتریان برای دریافت این خدمات تنها هزینه رفت و آمد مازاد هزینههای جاری سرویس پرداخت میکنند. نرخ تمامی خدمات ما در نگین سرویس و نمایندگیها ثابت بوده و قرار نیست که خدمت افزایش نرخ خدمات را به دنبال داشته باشد.
* آیا تمام سرویسهای دورهای در محل مورد نظر مشتری انجام میشود؟
- سیاست نگین سرویس این است که بتواند خدمات شایسته و مناسب در راحتترین حالت برای مشتری فراهم کند. بدیهی است که اکثر خدمات و سرویسهای دورهای توسط ناوگان نگین سرویس برای مشتریان انجام میشود ولی برای برخی سرویسها مانند تعویض تسمه تایم، مشتریان باید به نمایندگیهای شرکت مراجعه کنند.
* برخی مالکان خودروهای مختلف وقتی ناوگان امداد خودروی مورد نظر خود را فرا میخوانند، با عدم حضور خودروهای امدادی روبهرو میشوند. آیا نگین خودرو در بحث امداد و سرویس به صورت 24 ساعته فعالیت میکند؟
- در بحث امدادهای جادهای تمام ناوگان نگین سرویس به صورت 24 ساعته کار میکنند و در هر جایی از جادههای کشور به مشتریان خدمات امدادی را ارائه میکنند ولی در بحث سرویسهای دورهای در محل، نگین سرویس در ساعات اداری کار خود را انجام میدهد. در آینده نزدیک خدمات سرویسهای دورهای هم در روزهای تعطیل فعال میشود تا مشتریان بتوانند با آسایش بیشتری از خودروهای رنو خود استفاده کنند.
* رضایت مشتریان از نگین سرویس چگونه است؟
- در سال 95 با ارزیابی که از مشتریان نگین خودرو داشتیم، 95 درصد مالکان خودرو از خدمت نگین سرویس رضایت کامل را داشتند. پنج درصدی هم مابقی هم بیشتر به خاطر ترافیک و دیر رسیدن خودرو خدمات ناراضی بودند که در سال جاری این مسئله به طور کامل با افزایش ناوگان نگین سرویس حل میشود. در حال حاضر اپلیکشینی هم برای بحث امداد نگین خودرو آماده کردهایم که مشتریان میتوانند این نرمافزار را از طریق بازار و اَپ استور نصب کرده و دیگر با اعلام لوکیشن خود، امداد و خدمات سریع تری را تجربه کنند. باید اشاره کرد با توجه به این که نگین سرویس نیروهای مجرب و آموزش دیدهای را دارد و از تمام ابزار مخصوص رنو برای تعمیرات و سرویسهای دورهای استفاده میکند، بدیهی است که رضایت مشتریان در سطح قابل قبولی باشد. در حال حاضر برای شهر تهران روزانه بیش از 25 سرویس در محل توسط نگین سرویس انجام میشود و در شهرستانها هم آمار میانگین سه سرویس در روز را داریم.
* عمده تماسهای به نگین سرویس برای خدمات در محل است یا مسائل امدادی؟
- در حال حاضر بر روی تمامی خودروهای تازه تحویل خود لوگو نگین سرویس را نصب کرده و شماره این ناوگان، یعنی 734551 را روی آن درج کردهایم. بدیهی است که در این چند ساله به خاطر کیفیت ثابت شده محصولات رنو در ایران با کمتر مورد امدادی برخورد کرده ایم. امروز اکثر کسانی که با نگین سرویس تماس می گیرند، خواهان خدمات در محل هستند و طبق روند عادی کار، ما به نیاز مشتریان پاسخ میدهیم. در صورتی هم که مالکان خودروهای وارداتی رنو نیاز به مشاوره فنی داشته باشند، می توانند با همین شماره تماس بگیرند و به صورت مستقیم با کارشناسان رنو صحبت کنند.
***
بدیهی است که این نوع خدمات رسانی به مشتریان رنو در کنار محصولات جدید و به روز این برند فرانسوی می تواند رضایت مالکان رنو را افزایش دهد. همچنین در سال گذشته شاهد بودیم که رنو در بحث رشد فروش پیشتاز بوده و خدمات و نحوه فعالیت نگین خودرو این اتفاق را رقم زده است. سبک جدید از خدمات به مشتری در ایران که حالا توسط نگین خودرو رایج شده است، بزودی می تواند سهم بازار محصولات وارداتی رنو را در کشور افزایش دهد.