ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی سبحانی:

قرائت و تفسیر در بین جوانان مسلمان ترویج شود/ تفسیر قرآن از آخر به اول

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن و مرجع تقلید شیعیان جهان با تاکید بر ترویج قرائت و تفسیر در میان جوانان از نوشتن تفسیر ترتیبی از آخر به اول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) جمعی از دست اندرکاران جشنواره ربیع الشهادة (بهار شهادت) که همزمان با ایام ولادت امام حسین(ع) در کربلای معلا برگزار خواهد شد، با آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی و آیت‌الله‌العظمی سبحانی دیدار کردند.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی در دیدار با اعضای این کنگره گفت: احادیث مشترک فراوانی در منابع روایی شیعه و اهل سنت وجود دارد که این روایات باید گردآوری و در یک کتاب منتشر شود.

ایشان ادامه داد: البته امام موسی صدر این کار را شروع کرده بود، اما موفق به تکمیلش نشد و اگر علما و فضلا به جمع احادیث مشترک بپردازند، پل وحدت بین مسلمانان خواهد بود.

ایشان جمع‌آوری و انتشار روایات از ائمه اطهار(ع) در منابع اهل سنت را از دیگر اقدامات لازم دانست و عنوان کرد: اهل سنت در کتاب های مختلف شان از ائمه(ع) روایت نقل کرده‌اند که جمع آوری و انتشار آن، ضروری و پرفایده است و اگر فردی چون آقای شیخ حسون در راس این کار پژوهشی قرار بگیرد، ظرف یک تا دو سال به انجام خواهد رسید.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ترویج حفظ، قرائت و تفسیر قرآن بین جوانان و عموم مردم تاکید کرده و بیان داشتند: در بحران کنونی در جهان اسلام، بهترین کار رجوع به قرآن و نشر آن در بین فرزندان و جوانان است.

ایشان افزود: ما برخلاف روش معمول بین مفسران، تفسیر قرآن را از آخر به اول شروع کرده‌ایم و هم اینک به سوره یوسف رسیده‌ایم و تا به حال 7 جلد از این تفسیر به چاپ رسیده است.

آیت الله سبحانی که در این دیدار دعوتنامه رسمی برای شرکت در جشنواره بهار شهادت در کربلا را دریافت کرده بود، گفت: مایه افتخار من است که به زیارت سیدالشهداء(ع) مشرف شوم به ویژه آنکه نزدیک به چهل سال است به زیارت مشرف نشده ام.

قدردانی آیت‌الله وحید از مردم عراق

همچنین آیت‌الله‌العظمی وحید در این دیدار به اشاره به اهمیت و عظمت زیارت سید الشهداء(ع) گفت: خدمت به زائران سیدالشهداء توفیق عظیمی است و از مهمترین راه ‌ا برای قرب الهی به شمار می‌رود.

ایشان با اشاره به میزبانی شایسته مردم عراق از زائران سیدالشهداء در ایام اربعین حسینی و حضور چند میلیونی در مسیرهای پیاده روی به سوی آستان مقدس امام حسین علیه السلام اظهار داشت: مردم عراق از امتحان بزرگی بیرون آمدند و این زیارت در این شرایط و خطراتی که موجود بود، بیانگر این است که اگر این افراد روز عاشورا حضور داشتند، همراه حبیب بن مظاهر بودند و این سعادت و افتخار، درک شدنی و توصیف شدنی نیست.

در این دیدارها، معاون آستان مقدس امام حسین(ع)، رئیس مرکز پژوهش‌های اعتقادی، رئیس دفتر تولیت آستان مقدس حضرت عباس (ع)و امام جماعت عتبه عباسیه حضور داشتند.

سیدافضل الشامی معاون عتبه حسینیه در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه از روند برگزاری یازدهمین جشنواره ربیع الشهادة (بهار شهادت) در کربلا، از حضرت آیت الله وحید خراسانی یا یکی از نمایندگان ایشان برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان