در گفت‌وگو با ایکنا؛

متسابقین از تقویت وحدت اسلامی در مسابقات گروهی قرآن جامة‌المصطفی می‌گویند

گروه حوزه‌‌های علمیه: پنجمین دوره مسابقات گروهی قرآن جامعة المصطفی(ص) به مدت دو روز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، مسابقاتی که می‌تواند گامی در تقویت وحدت اسلامی به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) روزهای 16 و 17 اسفندماه مسابقات قرآن گروهی جامعه المصطفی(ص) به مدت دو روز در سالن صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و با حضور طلاب شیعه و سنی از نقاط مختلف جهان برگزار شد تا گامی عملی‌تر در تحقق وحدت اسلامی بر پایه قرآن کریم برداشته شود.

15 گروه در این مسابقات دو روز حضور داشتند و هر گروه نیز مشتمل بر حافظان کل قرآن، مرتل، تحقیق‌خوان و حافظ نهج‌البلاغه و ... بود و قرار است در مجموع تیمی، گروه‌های برتر انتخاب و تقدیر شوند.

از جمله داوران این مسابقات حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی پور و محمدرضا محمدی از داوران بین‌المللی و قاریان ممتاز استان قم بودند و سطح مسابقات نیز به گفته مسئولان و شرکت‌کنندگان از درجه بالایی برخوردار بود.

میرزام الدین میرزانظر حافظ کل قرآن از کشور تاجیکستان در حاشیه این مسابقات به ایکنا گفت: اعضای تیم ما همه از کشور تاجیکستان هستند اما بسیاری از تیم‌ها مشتمل بر کشورهای مختلف‌اند.

وی افزود: مسابقات گروهی فواید و مزایای زیادی دارد از جمله اینکه فشار کمتری به افراد وارد می‌شود و از طرف دیگر اگر فردی به هر دلیلی نتوانست خوب اجرا کند مابقی افراد می‌توانند کمبود وی را جبران کنند.

میرزام الدین تصریح کرد: البته من پیشنهادی به مسئولان مسابقات دارم و آن این است که باید در کنار توجه به تلاش گروهی و انتخاب تیم‌های برتر به افراد به صورت انفرادی نیز توجه و از آنان نیز تجلیل شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل بسیار بهتر شده است گفت: یکی از دلایل رشد افراد، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، اجرای طرح چهره به چهره و استفاده از اساتید رشته‌های حفظ و قرائت است که باعث شده تا بچه‌ها از رشد خوبی برخوردار شوند و باید از مسئولان جامعه المصطفی قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه این مسابقات گام خوبی در تقویت وحدت اسلامی است بیان کرد: اعضای گروه‌ها باید در طول سال با یکدیگر ارتباط داشته و با هم تمرین کنند.

همچنین الطیب صوصل محمد از کشور چاد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مسابقات خوب بود و اعضای گروه ما از کشورهای مختلف از جمله پاکستان و افغانستان و بورکینافاسو و... بودند.

وی یکی از وجوه بارز این مسابقات را تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و تاکید کرد: من در مدتی که با گروه تمرین داشتم دوستان جدیدی از کشورهای مختلف پیدا کردم و از این بابت خوشحال هستم.

صوصل محمد تصریح کرد: یکی از مسایلی که ممکن است در گروه ایجاد شود این است که برخی اعضا ضعیف‌تر عمل کنند اما چون مسابقه بر محور قرآن و برای تقویت معنوی اعضا هست این مسایل نمی‌تواند موجب رنجش کسی شود.

محمد ویدراوغو نیز که از کشور بورکینافاسو در این مسابقات حضور دارد به ایکنا گفت: مسابقات خوبی برگزار شد. من برای اولین بار شرکت می‌کنم و به علت اینکه هم گروهی‌ها، من را در تیمشان پذیرفتند خوشحال هستم و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم با هم گروهی‌هایم در سال‌های آینده که در جامعه المصطفی به تحصیل علوم اسلامی مشغول هستم شرکت کنم.

وی افزود: مرتل گروه ما از بقیه برنامه بهتری اجرا کرد البته همه افراد زحمت خود را کشیدند.

ویدرا عنوان کرد: ما اعضای گروهمان را خودمان انتخاب کردیم لذا می‌توانیم در طول سال نیز با هم مشارکت و برنامه داشته باشیم که باعث آشنایی بیشتر ما با یکدیگر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن اصل‌نژاد، مسئول دارالقرآن مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری مسابقات گروهی آشناساختن بیشتر طلاب کشورهای مختلف با یکدیگر است تا شبکه تبلیغی جهان اسلام با حضور طلاب مسلمان ایجاد شود.

یادآوری این نکته لازم است که ابتکار المصطفی در برگزاری چنین مسابقاتی جالب و قابل تحسین است ولی یکی از ملزومات آن توسعه این مسابقات و به کارگیری گروه‌های بیشتر در روند مسابقات است تا شبکه تبلیغی بر محور قرآن به معنای واقعی در جهان اسلام ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر