اینستاگرام مشغول بررسی عرضه یک اپلیکیشن جداگانه برای قابلیت ویدیوی کوتاه «ریلز» (Reels) است.
وب سایت فناوری «اینفورمیشن» به نقل از یک منبع آگاه خبر داد آدام موسری، مدیر اینستاگرام، هفته جاری به کارکنان اطلاع داد «ریلز» ممکن است از این پلتفرم شبکه اجتماعی جدا شود. شرکت «متا» که مالک اینستاگرام است، برای سود بردن از وضعیت نامطمئن اپلیکیشن چینی تیکتاک در آمریکا، قصد دارد یک تجربه ویدیویی مشابه فراهم کند.
شرکت «متا» در ژانویه، عرضه یک اپلیکیشن ویرایش ویدیو به نام «ادیتس» (Edits) را اعلام کرد که ظاهرا، با هدف جذب کاربران اپلیکیشن ویرایش ویدیوی «کَپ کات» (CapCut) متعلق به بایت دنس (شرکت مادر تیکتاک) بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش از این، تلاش کرده بود یک اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیو به نام «لاسو» (Lasso) را در سال 2018 برای رقابت با تیکتاک عرضه کند اما این اپلیکیشن، نتوانست رشد چندانی پیدا کند و مدتی بعد، بسته شد.