آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی؛

بزرگداشت فاطمیه اول و دوم افراط در عزاداری نیست

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی بر اقامه عزاداری در ایام فاطمیه اول و دوم تاکید کرد و گفت: این عزاداری‌ها از مصادیق تعظیم شعائر است و افراط محسوب نمی‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا برپایی عزاداری برای حضرت زهرا(س) هم در فاطمیه اول و هم در فاطمیه دوم مصداق افراط در عزاداری نیست؟ اظهارداشت: اقامه دو ایام عزا برای شهادت حضرت به دلیل اختلاف نقل در مورد تاریخ شهادت ایشان است و برپایی عزاداری برای ائمه(ع) در مناسبت‌های اختلافی زیاده روی نیست.
وی ادامه داد: عزاداری ایام فاطمیه اول و دوم از سابق بین مومنان مرسوم بوده است و عزاداری در این ایام که از قدیم بین مردم رواج داشته نه تنها افراط نیست، بلکه از مصادیق تعظیم شعائر و از افضل قربات الی الله است که باید محفوظ بماند و سعی افراد هم باید بر این باشد که حرمت ایام عزا را نگه دارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر نقش اقامه عزا برای حضرات معصومین (ع) در اعتقادات مردم افزود: آنچه در تحکیم اعتقادات مردم تاثیر زیاد دارد همین عواطف است که از طریق جلسات و روضه‌ها حاصل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر