رییس حوزه علمیه اصفهان:

ممانعت از مهجوریت فقه جواهری وظیفه همه حوزویان است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: ممانعت از مهجوریت فقه جواهری وظیفه همه حوزویان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌ العظمی حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، دیشب 22 فروردین در دیدار با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد و مدیران مدارس حوزه علمیه استان اصفهان گفت: حوزه‌های علمیّه پایه‌های تشیع هستند و تلاش برای حفظ و حراست از کیان حوزه‌های علمیّه، یک وظیفه همگانی است و عموم روحانیّت، خصوصاً متصدّیان ادار حوزه‌ها باید توجه جدّی به این موضوع داشته باشند.

آیت‌الله ‌مظاهری با بیان این که اداره حوزه‌های علمیّه و نیز اداره مدارس حوزوی، با ظرافت‌ها و حسّاسیّت‌های خاصی همراه است، بیان کرد: مدیران مدارس در حوزه‌های علمیّه باید با رفاقت و همدلی، به تربیت علمی، اخلاقی و دینی طلاب بپردازند و توجه داشته باشند که برخوردهای تند همراه با اجبار و اکراه، هیچگاه نتیجۀ مثبت نخواهد داد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در این زمینه تأکید کرد: یک مدیر در مدرسه علمیّه یا یک استاد، باید خود به آنچه می‌گوید عمل نماید و به عبارت دیگر، با تربیت عملی، شاگردان خود را بسازد.

وی در ادامه ضرورت اهمیّت به موضوع اساسی تقوا را در حوزه‌های علمیّه، یادآور شد و افزود: تقید به ظواهر شرع، اجتناب جدی از گناهان و اهمیت به واجبات و مستحبّات، یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی است که طلّاب و فضلای حوزه‌ها و نیز مدیران و متصدّیان ادارۀ حوزه‌های علمیّه باید نسبت به گسترش آن در جامعه و در حوزه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد دراین زمینه افزود: بی‌توجّهی به تقوا، به تدریج انسان را به جایگاهی می‌رساند که به تصور ثواب و برای رضای خدا، مرتکب گناهانی نظیر غیبت، تهمت و شایعه می‌شود که اینگونه گناهان و اینگونه توجیهات، به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی، خصوصاً حوزه‌های علمیّه نیست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان رعایت نظم و اهتمام به انضباط را یکی از رموز و نشانه‌های موفقیّت افراد و بزرگان برشمرده و تصریح کرد: طلّاب علوم دینی باید از همان ابتدای طلبگی به رعایت نظم اهمیّت بدهند و اساتید و مدیران مدارس علمیّه نیز لازم است هم خود منظّم باشند و هم طلّابی منظّم تربیت نمایند.

وی لزوم اهتمام جدّی حوزه‌های علمیّه به فقه جواهری و فقه سنّتی را یادآور شد و تأکید کرد: همانطور که قبلاً‌ نیز بارها متذکّر شده‌ایم، همه حوزویان وظیفه دارند مانع مهجوریّت فقه سنّتی و جواهری شوند؛ چرا که حیات حوزه‌های علمیّه وابسته به مجتهد پروری است و این امر نیز با اهتمام به فقه جواهری میسّر می‌گردد.

آیت‌الله‌ مظاهری در این دیدار، از زحمات و خدمات مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیّۀ اصفهان و به ویژه از زحمات مدیر حوزه علمیّۀ اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌ نژاد قدردانی کرد و اظهار داشت: حوزه علمیّۀ اصفهان در زمان حاضر یکی از حوزه‌های موفق و پررونق است و پیشرفت‌ها و موفقیّت‌های آن مرهون زحمات مدیران و متصدّیان ادارۀ این حوزۀ علمیّه، به ویژه آیت‌الله طباطبایی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر