خاطره حجت‌الاسلام ادیب‌زاده از مسافرت نوروزی با فرزندان قرآنی‌اش

گروه حوزه‌های علمیه: یک استاد تفسیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیر آفاقی، مقدمه سیر انفسی است، به ذکر خاطره‌ای از مسافرت با دو دخترش که حافظ قرآن هستند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب‌زاده، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تفسیر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ذکر خاطره‌ای از نوروز پرداخت و گفت: من سال قبل به همراه خانواده و دخترانم که حافظ قرآن هستند به یزد و کرمان سفر کردیم. در سفر به این دو شهر زیبا با آثار باستانی آشنا شدیم و به خصوص به ارگ بم رفتیم و علاوه بر تفریح و تفرج از عبرت‌های آن پند گرفتیم.

حجت‌الاسلام ادیب‌زاده ادامه داد: آشنایی با این اماکن علاوه بر اینکه معلومات خوبی عاید انسان می‌کند، سبب تجدید روحیه است و یکی از نکات جالب برای من در این سفر این بود که به آثاری که برای بازدید می‌‌رسیدیم دخترانم آیات مرتبط با طبیعت و آیات عبرت‌آموز و مرتبط با تحول در طبیعت را زمزمه می‌کردند و برایم شیرینی خاصی داشت.

وی افزود: وقتی فرزندانم این آیات را زمزمه می‌‌کردند، بیش از پیش متوجه شدم که سیر آفاقی چقدر می‌تواند مقدمه خوبی برای سیر انفسی و مفید برای ارتقای روحی و معنوی باشد. اصل اینکه انسان به بازدید از اماکن تاریخی و به سفر برود بسیار خوب است و ضرورت دارد، ولو با حداقل امکانات مردم به سفر بروند تا با تجدید روحیه به سر کار باز گردند.

این استاد تفسیر قرآن تاکید کرد: یکی از جلوه‌های زیبا در مسافرت تطبیق نعمت‌های تکوینی خدا با نعمت شفاهی، یعنی تنها کلام تحریف نشده عالم، قرآن است و انسان را برای درک معرفت بیشتر کمک می‌کند.

وی همچنین تقارن ایام فاطمیه(س) و نوروز را فرصتی برای قرین ساختن تحول ظاهری در طبیعت و باطنی در جان آدمی برشمرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر