ماهان شبکه ایرانیان

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد:

رسمی شدن درس اخلاق در حوزه/ توسعه مراکز مشاوره تخصصی

گروه حوزه‌های علمیه: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به تشریح برنامه‌های این معاونت در سال جاری پرداخت و گفت: درس اخلاق از سال آینده در تمامی مقاطع حوزه رسمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، معاون تهذیب حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: اجرای طرح تربیت توحیدی یکی از این طرح‌هاست که امسال با جدیت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در چند مدرسه در حال اجراست، اظهار کرد: بعد از بازخوردگیری اجرای آزمایشی در تمامی مدارس علمیه سراسر کشور به اجرای این طرح می‌پردازیم.

حسین‌خانی از برگزاری حلقه‌های تربیتی به صورت آزمایشی خبر داد و عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها رسمی شدن درس اخلاق در مدارس است که کتاب آداب اسلامی در دو جلد در این زمینه چاپ و از سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

مسابقات قرآن

وی افزود: برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است که روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در همدان برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان کرد: این مسابقات با حضور طلاب برگزیده مرحله مقدماتی و استانی در رشته‌های مختلف قرآن و حدیث در همدان برگزار خواهد شد.

ذکر حدیث اخلاقی

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که امسال در دستور کار استادان مدارس قرار داده‌ایم، بیان احادیث اخلاقی در ابتدای درس در تمامی درس‌ها و مقاطع است و از استادان درخواست کرده‌ایم تا قبل از شروع درس رسمی خود به ذکر و تبیین یک حدیث اخلاقی بپردازند.

حسین‌خانی انس با قرآن و ادعیه به صورت گسترده را از دیگر برنامه‌های معاونت تهذیب برشمرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی برای طلاب در زمینه ازدواج و ... از دیگر برنامه‌های این معاونت است که طبق روال سال‌های گذشته با شدت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی گفت: در سال قبل 20 نفر مشاور تخصصی در این عرصه تربیت شده‌اند که قرار است برای طلاب تدریس داشته باشند.

توسعه مراکز تخصصی مشاوره دینی

حسین‌خانی گسترش مراکز تخصصی مشاوره را در استان‌هایی که امکان ایجاد آن وجود دارد از دیگر کارهای خود برشمرد و گفت: این جزء مطالبات شورای عالی است و آن را دنبال خواهیم کرد.

وی برگزاری اردوی زیارتی مشهد برای افراد تازه ملبس شده به لباس مقدس روحانیت را از دیگر برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: هر دو هفته یکبار صد نفر از این خانواده‌ها اعزام خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان