ماهان شبکه ایرانیان

مبارزه و دفاع

من فقط یک موعظه می کنم و آن این است که برای خدا قیام کنید، هم قیام کنید، هم قیامتان برای خدا باشد، اگر بخواهید قیام شما یک قیام مثمر باشد. (۱)

من فقط یک موعظه می کنم و آن این است که برای خدا قیام کنید، هم قیام کنید، هم قیامتان برای خدا باشد، اگر بخواهید قیام شما یک قیام مثمر باشد. (1)

ما تحت رهبری پیغمبر اسلام این دو کلمه را می خواهیم اجرا کنیم نه ظالم باشیم و نه مظلوم . ما در طول تاریخ مظلوم بودیم، از همه جهات مظلوم بودیم، و ما امروز می خواهیم که مظلوم نباشیم و ظالم هم نباشیم. ما تعدی به هیچ کشوری، به واسطه دستوری که به ما رسیده است از اسلام نخواهیم کرد و تجاوز به هیچ فردی نخواهیم کرد و نباید بکنیم و تجاوز به هیچ کشوری نخواهیم کرد و نباید بکنیم لکن از تجاوز دیگران هم باید جلوگیری کنیم و مردم ما امروز از زن و مرد، صغیر و کبیر عازم این هستند که در مقابل تجاوزهائی که تا کنون به آنها شده است و امروز جلوگیری شده است بایستند و جان خودشان را فدای آزادی و استقلال و فدای بیرون رفتن از زیر بار ظلم کنند و ما از همه ملت ها و از همه دولت ها این توقع انسانی را داریم. (2)

جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست جنگ ما جنگ فقر و غنا بود جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد. (3)

ما می خواهیم از زیر بار آمریکا و انگلستان و روسیه بیرون برویم، البته فداکاری می خواهد، جوان دادن می خواهد، حبس می خواهد، ده سال حبس می خواهد. لازم است این امور، همه چیز لازم دارد و ما اصلا در این معنا ناراحت نیستیم که داریم حبس می رویم، جوان های ما دارند از بین می روند، برای اینکه در مقابل حق است، برای خداست، وقتی یک امری برای خدا شد و مقابل ظالم شد، ما چه غمی داریم، دیگر این غمی ندارد که ما برای خدا داریم کار می کنیم و جوان های ما برای خدا دارند فداکاری می کنند. (4)

ما باید همه چیز خودمان را از او [: خدا] بدانیم. شما نه افراد زیاد دارید و نه سلاح و ساز و برگ جنگی زیاد، ولی طرف مقابل شما از همه دنیا به او کمک می شود، وقتی اینطور شد، آن کسی که هیچ ندارد باید با جهات معنوی مقابله کند، با جهات صوری که نمی شود. شما خوب می دانید که شاه سابق مجهز بود به جهاز بسیار و امریکا بود که ایران را پر از سلاح و مهمات کرد برای اینکه می خواست ایران پایگاه آنها باشد و شاه همه چیز داشت، پشتیبانی تمام ابرقدرت ها، لشکر منظم تا دندان مسلح ولی مردم ایران هیچ نداشتند. از مدرسه فیضیه شروع شد و وقتی مردم دیدند که اختلافی نیست، مجتمع شدند و با نیروی ایمان پیروز گردیدند . مردم ایران که سلاح نداشتند، آنها با مشت گره کرده و فریاد بر دشمن پیروز شدند، اینقدر فریاد کشیدند که دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادند بعد هم خود مردم، کمیته ها و سپاه را تشکیل دادند، امروز ایران وضعی الهی دارد. (5)

ملت ایران امروز، برای همین معنا که اسلام را زنده کند و احکام اسلام را زنده کند قیام کرده است و قیامی کرده است که در تاریخ اسلام در تاریخ ایران سابقه ندارد. (6)

از هیچ یک از این قدرت هائی که در عالم هستند و ارعاب می کنند ملت ما را، ما نمی ترسیم برای اینکه ما برای خدا قیام کردیم، ملت ما برای خدا قیام کرده است و ملتی که برای خدا قیام کند از هیچ چیز نمی ترسد و آسیب نمی بیند و خدا با شماست و نگهدار شما. (7)

با قبول و اجرای صلح کسی تصور نکند که ما از تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور و توسعه و گسترش صنایع تسلیحاتی بی نیاز شده ایم، بلکه توسعه و تکامل صنایع و ابزار مربوط به قدرت دفاعی کشور از اهداف اصولی و اولیه باز سازی است و ما با توجه به ماهیت انقلابمان در هر زمان و هر ساعت احتمال تجاوز را مجددا از سوی ابرقدرت ها و نوکرانشان باید جدی بگیریم. (8)

جمهوری اسلامی ایران نباید تحت هیچ شرایطی از اصول و آرمان های مقدس و الهی خود دست بردارد. انشاء الله مردم سلحشور ایران کینه و خشم انقلابی و مقدس خویش را در سینه ها نگه داشته و شعله های ستم سوز آن را علیه شوروی جنایتکار و آمریکای جهانخوار و اذناب آنان به کار خواهند گرفت تا به لطف خداوند بزرگ پرچم اسلام ناب محمدی (ص) بر بام همه عالم قد برافرازد و مستضعفان و پا برهنگان و صالحان، وارثان زمین گردند. (9)

سید الشهدا (ع) وقتی می بیند که یک حاکم ظالمی، جائری در بین مردم دارد حکومت می کند، تصریح می کند حضرت که اگر کسی ببیند که، حاکم جائری در بین مردم حکومت می کند، ظلم دارد به مردم می کند باید مقابلش بایستد و جلوگیری کند هر قدر که می تواند. با چند نفر، با چندین نفر که در مقابل آن لشکر هیچ نبود لکن تکلیف بود آنجا که باید قیام بکند و خونش را بدهد تا اینکه این ملت را اصلاح کند، تا اینکه این علم یزید را بخواباند و همین طور هم کرد و تمام شد. خونش را داد و خون پسرهایش را داد و اولادش را داد و همه چیزهای خودش را داد برای اسلام. (10)

آیاتی که در قتال وارد شده در قرآن، در مقاتله و جنگ وارد شده یکی دوتا نیست. آیاتی که در جنگ وارد شده و دستور به اینکه بروید جنگ بکنید، بروید. قیام بکنید، بروید اینها را سر جای خودشان بنشینید. همه با همه قتال بکنید، با همه، منحرفین قتال بکنید، دستوری است که حالا هم برای ما هست، منتها حالا ما اسباب قتال به آن معنا نداریم، اما اسباب این معنا که ما ملتها را بیدار بکنیم، ملتها را آشنا بکنیم به وضع مسلمین، به وضع روحانیین [داریم ] . (11)

خدای تبارک و تعالی می فرماید فقط یک موعظه من دارم. پیغمبر اکرم واسطه، خدا واعظ، ملت متعظ، من فقط یک موعظه، بیشتر از یک موعظه ندارم، «انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله» اینکه برای خدا قیام کنید وقتی که دیدید که دین خدا در معرض خطر است برای خدا قیام کنید، امیرالمؤمنین می دید که دین خدا در خطر است معاویه دارد وارونه می کند دین خدا را، برای خدا قیام کرد، سید الشهداء هم همین طور برای خدا قیام کرد. این یک مطلبی است که برای یک وقت نیست، موعظه خدا همیشگی است هر وقت دیدید که بر ضد اسلام، بر ضد رژیم انسانی اسلامی الهی خواستند که قیام کنند، خواستند وارونه کنند مسائل اسلام را، به اسم اسلام، اسلام را بکوبند اینجا لله باید قیام کرد و نترسید از اینکه شاید نتوانیم، شاید شکست بخوریم، شکست تویش نیست. (12)

همین است سیره انبیاء همین بوده است که اگر چنانچه یک سلطان جائر بر مردم حکومت می خواهد بکند بایستید در مقابلش و او به هر جا می خواهد منتهی بشود باید برویم سراغش و نهی از منکرش و امر به معروفش کنیم و بکشیم او را پائین از آن تخت باطل. پس ما مبالاتی نداریم در اینکه کشته می دهیم، کشته بدهیم، البته باید هم بدهیم. (13)

اگر این طور بود پیغمبر هم می نشست توی مسجدش و نماز می خواند. چرا از اول عمرش تا آخر زحمت کشید، جنگ کرد، زد و خورد کرد، شکست خورد، شکست داد تا مسائل را آن قدری که می توانست عمل کرد. امیرالمؤمنین هم همین طور، دیگران هم همین طور، صلحا هم همین طورند، اشخاص بیدار این طورند. این طور نیست که بنشینند توی مسجد و کار به این کارها نداشته باشند . بنشینند توی خانه هایشان و کار به کسی نداشته باشند. بی طرف باشند. کاری ما به این کارها نداریم اگر این منطق انبیا بود که فرعون نمی رفت سراغ موسی، موسی نمی رفت سراغ فرعون، اگر منطق انبیاء این بود که ابراهیم نمی رفت هجمه کند بر آنها، پیغمبر این کار را نمی کرد، منطق انبیا این نیست، منطق انبیا این است که «اشداء» باید باشند بر کفار و بر کسانی که بر ضد بشریت هستند، بین خودشان هم رحیم باشند، و آن شدت هم رحمت است بر آنها. (14)

ما مفتخریم که ائمه معصومین صلوات الله و سلامه علیهم در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل حکومت عدل یکی از ابعاد آن است در حبس و تبعید بسر برده و عاقبت در راه براندازی حکومتهای جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. (15)

شما ای مستضعفان جهان و ای کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان بپاخیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرتها و عمال سر سپرده آنان نترسید و حکام جنایتکار را که دسترنج شما را بدشمنان شما و اسلام عزیز تسلیم می کنند از کشور خود برانید و خود و طبقات خدمت گزار متعهد زمام امور را بدست گیرید و همه در زیر پرچم پر افتخار اسلام مجتمع و با دشمنان اسلام و محرومان جهان بدفاع برخیزید و به سوی یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل به پیش روید که با تحقق آن همه مستکبران جهان را بجای خود خواهید نشاند و همه مستضعفان را بامامت و وراثت ارض خواهید رساند. (16)

پی نوشت ها:

.1 بیانات امام خمینی پیرامون ترسیم خطوط کلی حکومت اسلامی صحیفه نور جلد 4 ص 253 تاریخ : 1/11/57 (پاریس نوفل لوشاتو)

.2 بیانات امام خمینی در جمع دیپلماتهای خارجی مقیم ایران صحیفه نور جلد 14 ص 67 66 تاریخ: 22/11/ 59

.3 پیام امام خمینی در مورد استراتژی آینده انقلاب صحیفه نور جلد 21 ص 94 تاریخ: 3/12/ 67

.4 بیانات امام خمینی در مورد عفو زندانیان سیاسی شاه صحیفه نور جلد 2 ص 209 208 تاریخ : 3/8/57 (پاریس نوفل لوشاتو)

.5 بیانات امام خمینی در جمع اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی صحیفه نور جلد 18 ص 114 تاریخ: 29/6/ 62

.6 از مطالبی که در صحیفه نیامده است اخذ شده است تاریخ: 28/7/ 57

.7 بیانات امام خمینی در دیدار با مردم اردبیل و دشت مغان صحیفه نور جلد 13 تاریخ: 27/5/59 ص 30 .29

.8 پاسخ امام خمینی به نامه رؤسای سه قوه در مورد بازسازی صحیفه نور جلد 21 ص 38 تاریخ : 11/7/ 67

.9 پاسخ امام خمینی به نامه رؤسای سه قوه در مورد بازسازی صحیفه نور جلد 21 ص 36 تاریخ : 11/7/ 67

.10 بیانات امام خمینی در مورد عفو زندانیان سیاسی شاه صحیفه نور جلد 2 ص 208 تاریخ : 3/8/57 (پاریس نوفل لوشاتو)

.11 از مطالبی که در صحیفه نیامده است اخذ شده است تاریخ: 28/7/ 57

.12 بیانات امام خمینی در جمع اعضای هیئت قائمیه تهران صحیفه نور جلد 7 ص 37 تاریخ: 10/3/ 58

.13 بیانات امام خمینی در مورد عفو زندانیان سیاسی شاه صحیفه نور جلد 2 ص 208 تاریخ : 3/8/57 (پاریس نوفل لوشاتو)

.14 بیانات امام خمینی در دیدار با شرکت کنندگان در سومین کنگره اندیشه اسلامی صحیفه نور جلد 19 ص 96 تاریخ: 14/11/ 63

.15 وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (س) صحیفه نور جلد 21 ص 171 تاریخ تحریر: 26/11/61 تاریخ قرائت: 15/3/ 68

.16 وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (س) صحیفه نور جلد 21 ص 203 تاریخ تحریر: 26/11/61 تاریخ قرائت: 15/3/ 68

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان