آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی عنوان کرد:

آل سعود غارتگر حرمین هستند/ نیکی در مقابل بدی؛ راهکار قرآن برای همدلی جامعه

گروه حوزه‌های علمیه: قرآن فرمود مردان الهی کسانی هستند که با خوبی یعنی با محبت و گذشت بدی را دفع می‌کنند و همین مسئله راه‌کار اسلام برای ایجاد همدلی و یک‌دست شدن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی امروز 31 فروردین ماه در درس تفسیر در مسجد اعظم در سخنانی با اشاره به تایید مومنان از سوی خدا گفت: انسان باید درسی بخواند و کاری بکند که با صاحبخانه همخوانی داشته باشد و هماهنگ باشد. اینکه می گویند علوم دینی و اسلامی یعنی همین مسئله زیرا این علم اگر الحادی شد دیگر مورد پذیرش خدا نیست.

وی ادامه داد: بعد هم فرمود که فرشتگان برای مومنان تنزل پیدا می‌کنند تا آنان را مورد حمایت قرار دهد و از خوف و حزن رها کند و به او هم در حال احتضار و هم در برزخ و قیامت کبری بشارت داده و می‌گویند ما اولیاء شما هستیم و در بهشت هم هرقدر در مرحله نفسانی و عقلانی بخواهند وجود دارد.

این مفسر قرآن بیان کرد: بعد فرمود شما که خودتان را دریافتید جامعه را هم دریابید و «ربناالله» و «استقاموا» را که جزء احسن القول و احسن العمل است به جامعه هم منتقل کنید تا فرشتگان برای همه جامعه تنزل پیدا کنند.
وی با بیان اینکه خداوند احسن القول را پیامبر و عالمانی که در این خط هستند معرفی کرده است، گفت: همین تنزل ملائکه برای عالمان مومن و مستقیم در راه خدا در مسایل نظامی هم مصداق دارد.

آل سعود غارتگر حرمین هستند

این مرجع تقلید با بیان اینکه آل سعود غارتگران حرمین هستند ادامه داد: در بحث نظامی فرمود شما حمله نکنید ولی حتما باید بیگانه در شما عظمت و قدرت را حفظ کند و تا می‌توانید خودتان را مستحکم کنید؛ وقتی ببینند شما قله دماوند و نفوذناپذیر و ستبر هستید جرئت حمله به شما را ندارند.

وی تاکید کرد: یعنی آنقدر ستبر باشید که دیگران هوس حمله به شما را نکنند. فرمود تنها حرف ما به یحیی نیست که کتاب را با قوه بگیرند به نظامی‌های امروز هم همین است.

نظام اسلامی باید آن قدر قوی باشد که دشمن هوس حمله نکند

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: از معصوم پرسیدند که در تعبیر «کتاب را با قوت بگیر» مراد قوت قلب است یا اندام. فرمود وسیع است و هم اندام و هم قلب را شامل است لذا به شما می‌گوئیم شما هم اَعِدٌوا بکنید و هم با قوه بگیرید.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: بنابراین وظیفه دولت و ملت این است که معارف الهی را یحیی گونه بگیریم و بدانیم باسواد شدن معصیت کبیره نیست و از طرفی بدانیم این هم که در دست و پای ما ریخته سواد نیست. انسان تا جان نکند نمی‌تواند به اجتهاد برسد وقتی لذت اجتهاد را می چشد که خودش زحمت فهم را بچشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: «اعدوا» هم به حوزه و هم به دانشگاه کار دارد تا به جایی برسیم که دشمن نتواند حمله کند. البته شیطان وسوسه می‌کند که مگر می‌توان با این دشمنان مقابله کرد. قرآن فرمود بله می ‌توان. در صدر اسلام نمونه های زیادی دارد که پیامبر با وجود کمبود نیرو و غذا و ... بر مشرکان پیروز شد و خدای آن روز خدای امروز هم هست؛ خدایی که دفاع مقدس را حفظ کرد امروز هم می‌تواند یمن را حفظ کند. فرمود اگر وسوسه در میان شما شد این خطر است و بروید در پناهگاه حصن الهی و از شیطان به خدا پناه ببرید.
وی ادامه داد: هر وقت هوس گناه کردیم باید دستپاچه بشویم و برویم پناهگاه زیرا این دژ الهی است. دژی که همه جا و همه لحظات هست. الان یمنی ها که بخش اعظم آنان پیرو اهل بیت هستند باید بروند در حصن الهی که البته در این راه هستند و پیروزی هم برای آنان طلیعه زده شده و شنیدید که مخفیانه آل سعود با آنان مذاکره می‌کند.
آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: مردان الهی کسانی هستند که با خوبی یعنی با محبت و گذشت بدی را دفع می‌کنند اما در جریان دفاع مقدس با گلوله جلوی دشمن را می‌گیرند یعنی در داخل است کشور با هم مهربان و با گذشت هستند و بدی را با نیکی جواب می‌دهند تا نظام یکدست و روحانی و نظام عقل و عدل باشد.

صبر؛ عمود مسایل اجتماعی

این مفسر قرآن اظهار کرد: البته صبر و بردباری کار هرکسی نیست و افراد صابر می‌توانند این بار را به دوش بکشند. اگر صلات، عمود دین است صبر عمود مسایل اجتماعی است. انسان چه درمنزل و چه در محیط کار اگر صبر کند و  سئیه را با سیئه پاسخ ندهد جامعه یکدست می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان